81-189 Gdynia
ul. Maciejewicza 9
UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA:
Co potrzebujemy:
Wiersz |
Piosenka |
Agnieszka Frączek
Takie miasteczko
Jest w okolicy miasteczko… Jakie? Cóż, inne miasta zwą je dziwakiem. Czemu? Dlaczego? Z powodów stu – choćby dlatego, że nie ma tu szkół ani poczty, kin ani banków, ruchliwych ulic ani przystanków. Brak tu też dworca, lecz jest kolejka – nie zabawkowa i nie maleńka, tylko potężna i jak wiatr szybka, a na dodatek bajecznie gibka. Jest tu zjeżdżalnia i zamek strachów, koń na biegunach i dom na dachu, trzy karuzele i pan sklepikarz, który sprzedaje żarty w słoikach i nadziewane frajdą bułeczki, ma też na półkach trzy śmiechu beczki oraz łaskotek cały kociołek. Takie miasteczko… Jakie? Wesołe! |
Bezpieczne wakacje
1. Jeśli lubisz na wakacjach spacerować w gęstych lasach, to pamiętaj, żeby chodzić tylko po bezpiecznych trasach! Ref. Czy to góry, czy to woda, może spotkać cię przygoda. Żeby bawić się bezpiecznie, zapamiętaj to koniecznie!
2. Jeśli lubisz, gdy jest ciepło, jeśli cieszy cię słoneczko, to używaj kremu z filtrem, nie rozstawaj się z czapeczką!
Ref. Czy to góry, czy to woda…
3. Jeśli chcesz zdobywać szczyty, no to świetnie, no to brawo! Ale nie chodź w góry w klapkach, góry są poważną sprawą!
Ref. Czy to góry, czy to woda… |
Zajęcia z języka angielskiego Motyle
Zakres tematyczny |
Sytuacje i funkcje komunikacyjne |
Materiał leksykalny |
Struktury gramatyczne |
Powtórzenie słownictwa oraz wybranych gier i zabaw poznanych w ciągu roku szkolnego
1.06 – 21.06 |
· nazywanie kolorów, zabawek, części ciała, części garderoby, zjawisk atmosferycznych, produktów spożywczych, wybranych gatunków zwierząt; · opisywanie czynności wykonywanych podczas dnia; · przypomnienie przyimków określających położenie przedmiotów w przestrzeni; · rozróżnianie cech przedmiotów (wielkość, kolor); · wskazywanie przeciwieństw.
|
· opisywanie zabawek, części garderoby, zjawisk atmosferycznych, produktów spożywczych, wybranych gatunków zwierząt, czynności wykonywanych podczas dnia · osłuchanie i próby śpiewania piosenek w grupie, zabawy ruchowo – naśladowcze do piosenek · zabawy dramowe
|
What’s your favourite colour? She’s got long brown hair. This is a dog. The animal is big/ small, fast/ slow. The train is in/ on / under... The ball/ teddy is blue/ yellow. I’m wearing a pink dress today. Do you like apples? Tom is good at swimming. What do you usually do in the morning? |
Stories: “Let’s go for a picnic”, “Hurry up Little Elephant!” – Mini Magic 2; “At the beach” – Mini Magic 1; “Let’s tidy up!”, “Where’s my crayon?”, “Snack time”, “It’s bedtime”, “Let’s swim” – Dex the Dino; “Have you got a sticker?”, “Let’s play together”, “Can you skip?”, “What am I?”, “Let’s tidy up!”, “I’m hungry” – Discover with Dex 1,; “Where’s Dex?”, “What’s your job?”, “I like sport” – Discover with Dex 2; “Colours of the rainbow”, “Monster party”, “1, 2, 3 play with me”, “I want to be an artist”, “Delicious food”, “Let’s go to school” – Bugs team starter.
"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”
81-189 Gdynia
ul. Maciejewicza 9