6.00 – 8.00 Przyjście dzieci do przedszkola. Gry, zabawy i zajęcia dowolne dzieci wg pomysłów własnych lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka (np. ćwiczące funkcje poznawcze, percepcję, grafomotorykę).
8.00 – 13.00 REALIZACJA TREŚCI PODSTAWY PROGRAMOWEJ
8.00 – 8.20 Zabawy integracyjne w grupie zorganizowane przez nauczyciela. Prowadzenie obserwacji pedagogicznej. Rozmowy kierowane z dziećmi zgodnie z tematyką kompleksową i zainteresowaniami dzieci.
8.20 – 8.30 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania.
8.30 – 9.00 Śniadanie
9.00 – 10.00 Zajęcia wychowawczo-edukacyjne z całą grupą, realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego przy wykorzystaniu przygotowanych przez nauczyciela materiałów i środków dydaktycznych.
10.00 – 10.20 II śniadanie , zabiegi higieniczne w łazience.
10.20 – 11.20 Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu w tym zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze lub zorganizowane w sali zajęć ćwiczenia gimnastyczne.
11.20 – 11.30 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do obiadu.
11.30 – 12.00 Obiad.
12.00 – 12.30 Poobiednia relaksacja, słuchanie czytanej przez nauczyciela lub nagranej literatury dziecięcej.
12.15- 14.00 Leżakowanie dzieci 3-letnie
12.30 – 13.50 Zajęcia dodatkowo wspomagające rozwój dziecka zgodnie z jego możliwościami (np. gry i zabawy rozwijające samodzielność, zainteresowania i umiejętności dzieci, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
13.50 – 14.00 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do podwieczorku.
14.00 – 14.30 Podwieczorek
14.30 – 17.00 Indywidualne zajęcia z dziećmi (korekcyjno-kompensacyjne i rozwijające zainteresowania). Zabawy dowolne dzieci.