ŻYCZYMY MIŁEJ MAJÓWKI. 2 - EGO MAJA ODPOCZYWAMY - W ZWIĄZKU NIEOBECNOŚCIĄ DZIECI - PRACOWNICY PRZEBYWAJĄ NA URLOPACH.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

CO NAS CZEKA W GRUDNIU

ZAMIERZENIA NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2023:

  • Odczuwanie przynależności do grupy, zgodna zabawa i przestrzeganie ustalonych reguł zabawy;
  • Dbanie o bezpieczeństwo swoje i innych;
  • Zachowywanie zasady bezpieczeństwa podczas wyjść i wycieczek poza teren przedszkola, w tym również podczas poruszania się po ulicach
    i środkami komunikacji;
  • Kulturalne zachowywanie się podczas jazdy autokarem, przestrzeganie zasad prawidłowego zachowania się w teatrze i w Fabryce Elfów;
  • Rozpoznawanie i nazywanie emocje; radzenie sobie z emocjami w sposób akceptowalny społecznie;
  • Wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy za pomocą języka mówionego;
  • Formułowanie i wyrażanie swoich opinii i sądów, zapewnianie innym osobom prawa do wypowiedzi;
  • Uważne słuchanie tekstów literackich i wypowiadanie się na temat wysłuchanego utworu;
  • Objaśnianie kolejności zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych;
  • Doskonalenie umiejętności rozwiązywania zagadek o bliskich i znanych przedmiotach;
  • Poszerzanie wiedzy na temat tradycji świątecznych, pielęgnowanie zwyczajów mikołajkowych, świątecznych i noworocznych;
  • Poszerzanie wiedzy na temat wolontariatu i różnych akcji charytatywnych, rozumienie potrzeby pomagania innym;
  • Obserwowanie zmieniającej się przyrody i poszerzanie wiadomości na temat zjawisk atmosferycznych;
  • Poszerzanie swojej wiedzy na temat zwierząt żyjących w zimowych warunkach;
  • Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania;
  • Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy wyrazów; dzielenie wyrazów na sylaby, wyróżnianie głosek w wyrazach;
  • Rozpoznawanie poznanych liter: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, b, B, p, P, y;
  • Odczytywanie globalne znanych wyrazów w powiązaniu z obrazkami;
  • Doskonalenie umiejętności grafomotoryczne, rozwijanie umiejętności pisania w liniaturze;
  • Utrwalanie umiejętności orientacji na kartce papieru;
  • Przeliczanie elementów, posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
  • Tworzenie zbiorów, utrwalanie umiejętności przeliczania i porównywania elementów w zbiorach;
  • Utrwalanie zapisu graficznego poznanych cyfr;
  • Klasyfikowanie przedmiotów według wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia;
  • Orientowanie się w schemacie własnego ciała i przestrzeni, odróżnianie prawej strony od lewej;
  • Poznawanie różnych sposobów mierzenia długości, odległości za pomocą różnych miar; porównywanie długości, utrwalanie pojęcia określającego odległość;
  • Uczestniczenie w zabawach z elementami improwizacji ruchowej – swobodne poruszanie się przy akompaniamencie utworu muzycznego;

 

PIOSENKA „CZY MIKOŁAJ PRZYJDZIE DO NAS?”

 

  1. Przyjechał Mikołaj do naszego miasta,

Szuka grzecznych dzieci, niespodzianki  dla nich ma!
Lubi pić herbatkę przy kawałku ciasta.
Więc go zaprosimy! Może nam coś da?

Ref.:    I choć głośno dziś krzyczała cała grupa, że niedobra była zupa!

Chociaż chłopcy przeszkadzali i pani nie słuchali,
przybądź do nas, Mikołaju, poprawimy się!
Choć dziewczynki dziś zamknęły się w łazience i miśkowi myły ręce,
I chłopcy głośno rozmawiali i pani nie słuchali,
przybądź do nas, Mikołaju, poprawimy się.

 

  1. Cztery renifery ciągną białe sanie,

a na saniach worek taki wielki, że ho, ho!
Mikołaja zaraz prośmy na śniadanie,
Wszyscy razem głośno zawołajmy go!

Ref.:    I choć głośno dziś krzyczała cała grupa, że niedobra była zupa!

Chociaż chłopcy przeszkadzali i pani nie słuchali,

przybądź do nas, Mikołaju, poprawimy się!

Choć dziewczynki dziś zamknęły się w łazience i miśkowi myły ręce,

chłopcy głośno rozmawiali i pani nie słuchali,

przybądź do nas, Mikołaju, poprawimy się.

3.  Czekaliśmy wszyscy na te odwiedzinki.

Czekaliśmy długo na prezentów miły czas.
Przyjedź, Mikołaju, do naszej rodzinki!
Zanim  znów odjedziesz w ciemny, mroźny las.

Ref.:    I choć głośno dziś krzyczała cała grupa, że niedobra była zupa!

Chociaż chłopcy przeszkadzali i pani nie słuchali,            itd.

 

 

WIERSZ D. GELLNER „BIAŁE SNY”

 Ty i ja,

ja i ty,

mamy zimą białe sny.

Białe drogi nam się śnią,

biały ogród,

biały dom,

a w tym domu

okno złote.

Zajrzyj tam,

gdy masz ochotę.

 

Na choince światła płoną

w tym zimowym

białym domu

i kolęda

w śnieżnych tiulach

do choinki się przytula.

A wysoko nad drzewami,

lecą kartki z życzeniami.

Sypią się na biały dach

i wirują w naszych snach.

 

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Zakres tematyczny

Sytuacje i funkcje komunikacyjne

Materiał leksykalny

Struktury gramatyczne

 

Boże Narodzenie

 

4.12 – 29.12

  • wyrażanie swoich upodobań i zainteresowań;
  • rozróżnianie cech przedmiotów (wielkość, kolor);
  • nazywanie i opisywanie świąt i zwyczajów;
  • składanie życzeń świątecznych i okolicznościowych.

 

·         słownictwo związane ze Świętami Bożego Narodzenia

We wish you a Merry Christmas.

Merry Christmas and a Happy New Year.

Santa Claus is coming soon.

What do you want for Christmas?

I want … for Christmas.

Twinkle, twinkle little star.

Santa, where are you?

Hello Reindeer.

 

Przykłady ćwiczeń: piosenki “Jingle bells” Hello Cheeky, “Father Christmas” Here’s Patch, “What do you want for Christmas?”, “Christmas jingle”, “Hello reindeer”, “Santa where are you?”, “Twinkle, twinkle little star” Super Simple Songs;

story: “Reggie the Christmas Reindeer” Bugs Team Starter

praca z książką: „Santa’s noisy night” Julie Sykes, “Peppa’s Christmas Wish” Tim Warnes, Ian Whybrow, Alex Scheffler “The Christmas Bear”.

 

W MIESIĄCU GRUDNIU:

  • 06.12.2023 „Spotkanie z Mikołajem”- dzieci ubrane na czerwono w czapkach Mikołaja lub z elementami świątecznymi;
  • 11.12.2023 „Wielka Fabryka Elfów”- wycieczka do Amber Expo;
  • 13.12.2023- „Bieg po zdrowie”- zawody sportowe w SP 44- dzieci w stroju sportowym z butami sportowymi na przebranie;
Data dodania: 2023-11-28 09:00:09
Data edycji: 2023-11-28 09:34:16
Ilość wyświetleń: 141

"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”

Cytat

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej