ŻYCZYMY MIŁEJ MAJÓWKI. 2 - EGO MAJA ODPOCZYWAMY - W ZWIĄZKU NIEOBECNOŚCIĄ DZIECI - PRACOWNICY PRZEBYWAJĄ NA URLOPACH.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

CO NAS CZEKA W LISTOPADZIE

Zamierzenia na listopad. Dziecko:

  • zna obowiązki poszczególnych członków rodziny,
  • jest zachęcane do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków,
  • poznaje zabudowę charakterystyczną dla środowiska miejskiego i środowiska wiejskiego,
  • poznaje symbole narodowe,
  • zna wygląd flagi Polski i znaczenie barw na fladze,
  • zna wybrane legendy polskie,
  • poznaje elementy miejscowego folkloru,
  • zdobywa informacje na temat gwiazd,
  • poznaje wygląd i nazwy planet Układu Słonecznego,
  • rozwija umiejętność uważnego słuchania poleceń,
  • doskonali umiejętność wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką,
  • rozwija sprawność ruchową,
  • dba o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała,
  • rozwija sprawność manualną,
  • rozwija spostrzegawczość i orientację w przestrzeni,
  • doskonali percepcję słuchową,
  • rozwija umiejętność klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość,
  • rozwija koordynację słuchowo-ruchową,
  • kształci poczucie rytmu,
  • doskonali umiejętność szybkiej reakcji na sygnał,
  • rozwija umiejętność skupiania uwagi na treściach przekazywanych przez nauczyciela,
  • rozwija umiejętności matematyczne,
  • integruje się z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw przy muzyce,
  • rozwija swobodę ruchów,
  • rozwija spostrzegawczość.

 

Czego Zajączki potrzebują w listopadzie:

 6 listopada (poniedziałek) DZIEŃ POSTACI Z BAJEK - dzieci przebierają się za bajkowe postacie, mile widziane stroje inspirowane wierszami Jana Brzechwy

10 listopada (piątek) ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI 

 23 listopada (czwartek) PASOWANIE NA ZAJĄCZKA

Stroje:

Tiulowe spódniczki dla dziewczynek oraz zajączkowe nakrycia głowy dla wszystkich dzieci zapewnia przedszkole. Poza tym prosimy o:

 

Dziewczynki:

biały T-shirt bez nadruku

białe rajstopy

eleganckie buty

Chłopcy:

biały T-shirt bez nadruku

spodnie w kolorze jesiennym np. brąz, butelkowa zieleń (nie dresowe)

eleganckie buty

 

24 listopada (piątek) DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA - dzieci przynoszą swoje pluszowe misie

 31 listopada (wtorek) ANDRZEJKI - przebrania mile widziane

 

Piosenka „My jesteśmy zajączkami”

 

  1. My jesteśmy zajączkami, zajączkami, hej!

Wszyscy długie uszy mamy, uszy mamy, hej!

Za te uszy się trzymamy, się trzymamy, hej!

I zabawę zaczynamy, zaczynamy, hej!

 

Ref. Kto w tym tańcu kogoś puści, kogoś puści, hej!

Ten zabawę już opuści, już opuści, hej!

 

  1. Teraz uszy już puszczamy, już puszczamy, hej!

Za ramionka się trzymamy, się trzymamy, hej!

 

Ref. Kto w tym tańcu kogoś puści, kogoś puści, hej!

Ten zabawę już opuści, już opuści, hej!

 

  1. I ramionka już puszczamy, już puszczamy, hej!

Za futerka się trzymamy, się trzymamy, hej!

 

Ref. Kto w tym tańcu kogoś puści, kogoś puści, hej!

Ten zabawę już opuści, już opuści, hej!

 

  1. A kto w tańcu tym zostanie, tym zostanie, hej!

Od początku ma zadanie, ma zadanie, hej!

Tańczyć zajączkowy taniec, tańczyć taniec ten!

Tańczyć zajączkowy taniec ,tańczyć taniec ten!

 

Wiersz  „Katar” Jan Brzechwa

 

Spotkał katar Katarzynę -
A - psik!
Katarzyna pod pierzynę -
A - psik!

Sprowadzono wnet doktora -
A - psik!
„Pani jest na katar chora”. -
A - psik!

Terpentyną grzbiet jej natarł -
A - psik!
A po chwili sam miał katar -
A - psik!

Poszedł doktor do rejenta -
A - psik!
A to właśnie były święta -
A - psik!

Stoi flaków pełna micha -
A - psik!
A już rejent w michę kicha -
A - psik!

Od rejenta poszło dalej -
A - psik!
Bo się goście pokichali -
A - psik!

Od tych gości ich znów goście -
A - psik!
Że dudniło jak na moście -
A - psik!

Przed godziną jedenastą -
A - psik!
Już kichało całe miasto -
A - psik!

Aż zabrakło terpentyny -
A - psik!
Z winy jednej Katarzyny -
A - psik!

 

Język angielski

TEMAT

SŁOWNICTWO I CEL ZAJĘĆ

Fruits- wprowadzenie

materiału związanego z

nazwami owoców.

- wprowadzane słownictwo: apple, pear, grapes, banana

- zabawa do piosenki “Apples and bananas

- nauka wyrażania swoich upodobań żywieniowych: zwroty: Do you like…? Yes/No, I like…, I don’t like…

Transport – wprowadzenie

materiału leksykalnego ze środkami transportu.

- nauka słów związanych z transportem: bike, train, plane, bus

- nauka piosenki: „My yellow car” (Super simple songs)

- zabawy słowne i ruchowo – muzyczne

Data dodania: 2023-10-27 08:38:31
Data edycji: 2023-10-27 08:40:56
Ilość wyświetleń: 179

"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”

Cytat

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej