ŻYCZYMY MIŁEJ MAJÓWKI. 2 - EGO MAJA ODPOCZYWAMY - W ZWIĄZKU NIEOBECNOŚCIĄ DZIECI - PRACOWNICY PRZEBYWAJĄ NA URLOPACH.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

CO NAS CZEKA W LISTOPADZIE

ZAMIERZENIA NA MIESIĄC LISTOPAD 2023:

 

  • Panowanie nad emocjami (czekanie na swoją kolej, akceptowanie przegranej), szanowanie emocji innych
  • Objaśnianie kolejności zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych
  • Formułowanie i wyrażanie swoich opinii i sądów, zapewnianie innym osobom prawa do wypowiedzi
  • Słuchanie z uwagą tekstów literackich i uczestniczenie w rozmowie na ich temat
  • Odróżnianie rzeczywistości od fikcji
  • Usprawnianie aparatu artykulacyjnego i doskonalenie słuchu
  • Układanie i rozwiązywanie zagadek oraz rebusów
  • Rozpoznawanie litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U
  • Rozróżnianie głoski w nagłosie, wygłosie oraz w środku wyrazu
  • Odczytywanie globalne znanych wyrazów w powiązaniu z obrazkami
  • Używanie chwytu pisarskiego, ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych
  • Rozpoznawanie cyfry: 1, 2, 3, 4
  • Przeliczanie elementów, posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Klasyfikowanie przedmiotów według wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia
  • Eksperymentowanie, szacowanie, dokonywanie pomiaru długości oraz masy przedmiotów
  • Określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby
  • Zagospodarowanie przestrzeni, nadawanie znaczenia umieszczonych w niej przedmiotów (tworzenie scenografii)
  • Odczytywanie i tworzenie kodów; kodowanie i dekodowanie symboli obrazkowych oraz sygnałów dźwiękowych
  • Poruszanie się przy muzyce i wykazywanie poczucia rytmu
  • Śpiewanie piosenek
  • Wyrażanie swojego rozumienia świata za pomocą, impresji plastycznych, konstrukcji i modeli
  • Posługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych (cień)
  • Rozpoznawanie symboli narodowych, poznanie polskich legend, odczuwanie przynależności do narodu polskiego
  • Rozpoznawanie i nazywanie modeli monet
  • Poznanie zawodu bibliotekarza
  • Wykonywanie ćwiczeń kształtujących prawidłową postawę ciała
  • Pamiętanie o zasadach bezpieczeństwa, w tym również podczas poruszania się po ulicach i środkami komunikacji

 

W MIESIĄCU LISTOPADZIE:

O6.11- Dzień postaci z bajek z Janem Brzechwą- dzieci przebrane w stroje inspirowane

            wierszami Jana Brzechwy

10.11- Narodowe Święto Niepodległości- 

20.11- Dzień Praw Dziecka

21.11- Pasowanie, nadanie nazwy grupie

24.11- Dzień Pluszowego Misia- dzieci przychodzą z misiem

30.11- Andrzejki - ZABAWY ZWIAZANE Z TRADYCJĄ

 

Prosimy o ręczniki papierowe, chusteczki mokre i suche!

 

PIOSENKA

„Hymn przedszkola”

Nad morzem leży miasto Gdynia,

tu historia ta się zaczyna.

Tu nasze przyjazne jest przedszkole,

przy lesie zielonym położone.

 

Ref. Nasze przedszkole Leśna Pętelka

to fajne miejsce , gramy tu w berka.

Nasze przedszkole Leśna Pętelka,

wszyscy kochamy je!

 

Leśną Pętelkę ty polubisz,

gdy do jednej z naszych grup trafisz.

Jesteśmy tu wszyscy jak rodzina

i szybko nam cały rok tu mija.

 

Ref. Nasze przedszkole Leśna Pętelka

to fajne miejsce , gramy tu w berka.

Nasze przedszkole Leśna Pętelka,

wszyscy kochamy je!

 

 

      WIERSZ

Jan Brzechwa „Tydzień”

 

Tydzień dzieci miał siedmioro:

- Niech się tutaj wszystkie zbiorą!

 

Ale przecież nie tak łatwo

Radzić sobie z liczną dziatwą:

 

Poniedziałek już od wtorku

Poszukuje kota w worku,

 

Wtorek środę wziął pod brodę:

- Chodźmy sitkiem czerpać wodę.

 

Czwartek w górze igłą grzebie

I zaszywa dziury w niebie.

 

Chcieli pracę skończyć w piątek,

A to ledwie był początek.

 

Zamyśliła się sobota:

- Toż dopiero jest robota!

 

 Poszli razem do niedzieli,

Tam porządnie odpoczęli.

Tydzień drapie się w przedziałek:

 

- No, a gdzie jest poniedziałek?

Poszukuje kota w worku…

 

                       I tak dalej…

 

 

Jan Brzechwa „Psie smutki”

Na brzegu błękitnej rzeczki
Mieszkają małe smuteczki.

Ten pierwszy jest z tego powodu,
Że nie wolno wchodzić do ogrodu,
Drugi – że woda nie chce być sucha,
Trzeci – że mucha wleciała do ucha,
A jeszcze, że kot musi drapać,
Że kura nie daje się złapać,
Że nie można gryźć w nogę sąsiada
I że z nieba kiełbasa nie spada,
A ostatni smuteczek jest o to,
Że człowiek jedzie, a piesek musi biec piechotą.

Lecz wystarczy pieskowi dać mleczko
I już nie ma smuteczków nad rzeczką. 

 

JĘZYK ANGIELSKI

Zakres tematyczny

Sytuacje i funkcje komunikacyjne

Materiał leksykalny

Struktury gramatyczne

Pogoda

 

30.10 – 17.11

  • Określanie temperatury.
  • Nazywanie różnych warunków atmosferycznych.
  • Opisywanie pogody.

 

  • warunki atmosferyczne

It’s windy.

It’s sunny.

It’s raining.

It’s snowing.

The sun is hot.

I like the sun a lot.

Dog likes the weather when it’s

snowing.

Części garderoby

 

20.11 – 01.12

•       Nazywanie różnych części garderoby.

•       Klasyfikowanie części garderoby ze względu na wskazaną cechę.

•       części garderoby

 

What are you wearing today?

I’m wearing …

My dress is green.

 

 

 

Data dodania: 2023-10-27 09:04:52
Data edycji: 2023-10-27 09:18:22
Ilość wyświetleń: 180

"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”

Cytat

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej