Przerwa wakacyjna - SIERPIEŃ 2025
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

CO NAS CZEKA W LUTYM

W styczniu dzieci będą:

  • określały swój nastrój;
  • brały udział w zabawach orientacyjno- porządkowych;
  • uważnie słuchały bajek, opowiadań, wierszy;
  • poznają bohatera bajki Pinokio;
  • dowiedzą się, dlaczego nie powinno się kłamać;
  • nauczą się piosenki Książkowe czary;
  • utrwalą pojęcie para;
  • dowiedzą się, jak powstaje książka;
  • będą doskonalić umiejętność przeliczania w zakresie liczby 3;
  • poznają właściwości śniegu;
  • będą rozwijać umiejętności segregowania;
  • poznają nazwy wybranych sportów zimowych;
  • poznają nazwy planet w Układzie Słonecznym;
  • wykonują doświadczenie „kosmos w słoiku”;
  • będą lepić ufoludki z plasteliny;
  • poznają nazwy wybranych pojazdów kosmicznych;
  • wykonają eksperymenty wspólnie z nauczycielką;
  • poznają proste kształty;
  • będą doskonalić rozpoznawanie i nazywanie kolorów;
  • dowiedzą się, jakie przedmioty przyciąga magnes;

 

 

W miesiącu styczniu 2024 rodziców prosimy o:

  • rolkę ręcznika papierowego, suche chusteczki;
  • 05.02.2024- dzieci mogą przynieść do przedszkola swoje ulubione książki z baśniami, bajkami, wierszami;
  • 08.02.2024 – Tłusty czwartek;
  • 09.02.2024- urodziny Gdyni i Dzień pizzy;
  • 12.02.2024- Europejski Dzień Numeru Alarmowego112;
  • 14.02.2024 – walentynki, dzieci mogą przyjść ubrane na czerwono;
  • 16.02.2024- Dzień kota- mile widziane przebrania kota;
  • 26.02.2024- Dzień dinozaura- dzieci mogą przynieść do przedszkola dinozaury (nie za małe), książeczki o dinozaurach;

 

 PIOSENKA

Książkowe czary (sł. i muz. Krystyna Gowik)

 

Dziś książka z półki spadła: bum!

I na podłogę upadła.

A gdy się otworzyła,

to z niej wyskoczyła

bajkowa gromada. A chcecie wiedzieć, kto?

Baba-Jaga na miotle przodem leci,

a za nią smoki: jeden, drugi, trzeci.

Potem Kot w Butach dzielnie maszeruje,

a za Kotem Kopciuszek radośnie podskakuje.

Śpiąca Królewna idzie i wciąż ziewa.

Zły czarownik coś pod nosem śpiewa.

Jaś i Małgosia słodycze zajadają,

a wszyscy razem do nas machają.

 

Na, na, na, na, na…

Baba-Jaga na miotle przodem leci,

a za nią smoki: jeden, drugi, trzeci.

Potem Kot w Butach dzielnie maszeruje,

a za Kotem Kopciuszek radośnie podskakuje.

Śpiąca Królewna idzie i wciąż ziewa.

Zły czarownik coś pod nosem śpiewa.

Jaś i Małgosia słodycze zajadają,

a wszyscy razem do nas machają

 PIOSENKA

Śnieg jest śmieszny (sł. i muz. Krystyna Gowik)

 

1.      Śnieg zasypał drogi, pola.

 Jak tu dotrzeć do przedszkola?

 Białe płatki sypią wkoło.

 A nam jest wesoło!

Ref.: Śnieg jest śmieszny: ha, ha, ha.

 Razem z dziećmi sanki pcha.

 Razem bawi się śnieżkami.

 Coś tam szepcze z bałwankami.

 Sypnie czasem w buzie i

 pęka ze śmiechu: hi, hi, hi!

2.      Place zabaw zasypane.

 Domy w śniegu zakopane.

 Biały puch wciąż z nieba leci.

 Cieszą się więc dzieci!

Ref.: Śnieg jest śmieszny… 2x

 WIERSZ „Trzy ufoludki”

Martyny Marzec

 

Ufoludki, ufoludki

to są takie małe ludki.

Pierwszy ufoludek uwielbia balony,

jego kapelusz jest czerwony.

Drugi ufoludek lubi dużo jeść.

Jego kapelusz jak Słońce – żółty jest.

Trzeci ufoludek lubi małe pieski,

jego kapelusz jest niebieski

 

 

Zajęcia z języka angielskiego Jeżyki

 

Zakres tematyczny

Sytuacje i funkcje komunikacyjne

Materiał leksykalny

Struktury gramatyczne

Storytelling

 

29.01 – 9.02

 

zapoznanie z wybranymi bajkami literatury anglojęzycznej

poznanie bohaterów bajek „Litte Red Riding Hood”, „Goldilocks” i opowiadań “One winters day”, One snowy night”, “The snowman”

Litte Red Riding Hood

wolf, granny,

Goldilocks

baby bear, mummy bear, daddy bear

Środki transportu

 

19.02 – 1.03

nazywanie środków transportu lądowego, powietrznego i wodnego

zabawy ruchowe do piosenek

opis środków transportu

osłuchanie i próby śpiewania piosenek w grupie, zabawy ruchowo – naśladowcze do piosenek

 

I can see the train

We are going by…

Get on/ in…

 

 

Przykłady ćwiczeń: bajki – „Litte Red Riding Hood”, „Goldilocks”;

piosenki: „I can see the train”, „The aeroplane”, “The wheels on the bus”;

praca z książką: “The school bus trip”.

 

Data dodania: 2024-01-26 12:55:53
Data edycji: 2024-01-26 13:02:45
Ilość wyświetleń: 221

"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”

Cytat

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej