81-189 Gdynia
ul. Maciejewicza 9
W styczniu dzieci będą:
W miesiącu styczniu 2024 rodziców prosimy o:
PIOSENKA Książkowe czary (sł. i muz. Krystyna Gowik)
Dziś książka z półki spadła: bum! I na podłogę upadła. A gdy się otworzyła, to z niej wyskoczyła bajkowa gromada. A chcecie wiedzieć, kto? Baba-Jaga na miotle przodem leci, a za nią smoki: jeden, drugi, trzeci. Potem Kot w Butach dzielnie maszeruje, a za Kotem Kopciuszek radośnie podskakuje. Śpiąca Królewna idzie i wciąż ziewa. Zły czarownik coś pod nosem śpiewa. Jaś i Małgosia słodycze zajadają, a wszyscy razem do nas machają.
Na, na, na, na, na… Baba-Jaga na miotle przodem leci, a za nią smoki: jeden, drugi, trzeci. Potem Kot w Butach dzielnie maszeruje, a za Kotem Kopciuszek radośnie podskakuje. Śpiąca Królewna idzie i wciąż ziewa. Zły czarownik coś pod nosem śpiewa. Jaś i Małgosia słodycze zajadają, a wszyscy razem do nas machają |
PIOSENKA Śnieg jest śmieszny (sł. i muz. Krystyna Gowik)
1. Śnieg zasypał drogi, pola. Jak tu dotrzeć do przedszkola? Białe płatki sypią wkoło. A nam jest wesoło! Ref.: Śnieg jest śmieszny: ha, ha, ha. Razem z dziećmi sanki pcha. Razem bawi się śnieżkami. Coś tam szepcze z bałwankami. Sypnie czasem w buzie i pęka ze śmiechu: hi, hi, hi! 2. Place zabaw zasypane. Domy w śniegu zakopane. Biały puch wciąż z nieba leci. Cieszą się więc dzieci! Ref.: Śnieg jest śmieszny… 2x |
WIERSZ „Trzy ufoludki” Martyny Marzec
Ufoludki, ufoludki to są takie małe ludki. Pierwszy ufoludek uwielbia balony, jego kapelusz jest czerwony. Drugi ufoludek lubi dużo jeść. Jego kapelusz jak Słońce – żółty jest. Trzeci ufoludek lubi małe pieski, jego kapelusz jest niebieski |
Zajęcia z języka angielskiego Jeżyki
Zakres tematyczny |
Sytuacje i funkcje komunikacyjne |
Materiał leksykalny |
Struktury gramatyczne |
Storytelling
29.01 – 9.02
|
zapoznanie z wybranymi bajkami literatury anglojęzycznej |
poznanie bohaterów bajek „Litte Red Riding Hood”, „Goldilocks” i opowiadań “One winters day”, One snowy night”, “The snowman” |
Litte Red Riding Hood wolf, granny, Goldilocks baby bear, mummy bear, daddy bear |
Środki transportu
19.02 – 1.03 |
nazywanie środków transportu lądowego, powietrznego i wodnego zabawy ruchowe do piosenek |
opis środków transportu osłuchanie i próby śpiewania piosenek w grupie, zabawy ruchowo – naśladowcze do piosenek
|
I can see the train We are going by… Get on/ in…
|
Przykłady ćwiczeń: bajki – „Litte Red Riding Hood”, „Goldilocks”;
piosenki: „I can see the train”, „The aeroplane”, “The wheels on the bus”;
praca z książką: “The school bus trip”.
"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”
81-189 Gdynia
ul. Maciejewicza 9