Przerwa wakacyjna - SIERPIEŃ 2025
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

CO NAS CZEKA W LUTYM....

Dziecko:

  • rozwija umiejętność przeliczania;
  • poznaje litery g,G, w, W, p, P w toku zabaw;
  • dzieli słowa na sylaby;
  • poznaje cyfrę 9;
  • przelicza w dostępnym dla siebie zakresie;
  • pozna nazwy Układu Słonecznego;
  • utrwali wiedzę na temat pojazdów kosmicznych;
  • pozna ciekawostki związane z kosmosem;
  • rozszerzy swoją wiedzę na temat sportów zimowych i stroju zimowego;
  • pozna zasady bezpiecznej zabawy na śniegu;
  • wie, jak prawidłowo opiekować się kotami i innymi zwierzętami domowymi.
  • rozwiązuje zagadki słuchowe;
  • dowie się, jak powstaje książka i kto zajmuje się tworzeniem książki;
  • aktywnie uczestniczy w zajęciach gimnastycznych;
  •  rozumie konieczność stosowania prawidłowej postawy podczas wykonywania ćwiczeń;
  •  prawidłowo wykonuje figury taneczne;
  • poznaje nowe piosenki;
  •  uczestniczy w zabawach z muzyką;
  • będzie wykonywać eksperymenty wspólnie z nauczycielem;
  • będzie brać udział w zabawach logorytmycznych.

W miesiącu lutym:

08.02.2024 (czwartek) – Tłusty czwartek

09.02.2024 (piątek) – Międzynarodowy Dzień Pizzy

09.02.2024 (piątek) – Urodziny Gdyni – można przynieść przedmioty związane z Gdynią (np. stateczki, akcesoria klubu Arka Gdynia, pamiątkowe zdjęcia itp.)

16.02.2024 (piątek) – Dzień Kota – jeżeli posiadacie kota, to poprosimy o zdjęcie pupila (do zwrotu). Mile widziane kocie uszy, wąsy lub inne „kocie przebrania”

26.02.2024 (poniedziałek) – Dzień Dinozaura – mile widziane elementy ubrania z motywem dinozaura,  maskotki i figurki dinozaurów

 

Piosenka “Zimowe zabawy”

 

I. Hej, koledzy, koleżanki,

chodźmy na saneczki,

kto odważny, niech na nartach

szusuje z góreczki.

 

Ref.: Świat zasypał śnieg,

wkoło zima biała.

Czas pobawić się śnieżkami,

czas lepić bałwana!

Każde dziecko o tym wie,

ma bezpiecznie bawić się! (parlando)

 

II. Lodowisko jest przy szkole,

tak się pięknie błyszczy.

Już dziewczynki i chłopaki.

zakładają łyżwy.

 

Ref.: Świat zasypał śnieg...

Każde dziecko o tym wie,

ma bezpiecznie bawić się! (parlando)

 

III. Nikt nie zmarznie dziś na mrozie,

słońce w buzie grzeje.

Dzieci bawią się radośnie,

pan bałwan się śmieje.

 

Ref.: Świat zasypał śnieg...

Każde dziecko o tym wie,

ma bezpiecznie bawić się! (parlando)

Wiersz „Gdynia”

 

Na północy Polski Gdynia się znajduje,

Tu mewy śpiewają i Bałtyk faluje.

Obłuże, Oksywie, czy Orłowo,

To piękne dzielnice,

Dajemy słowo.

Kto po gdyńskich plażach spaceruje, 

Wnet fantastycznie się czuje.

Klif orłowski to stromy brzeg morski.

A widok z samej góry jest beztroski.

Przy gdyńskim nabrzeżu

Dar Pomorza przycumował,

Dawniej ten żaglowiec wiele podróżował.

Obok jego sąsiad – Okręt Błyskawica

Turystów na zwiedzanie zaprasza,

Lecz dawniej syreną wrogów odstraszał.

Co to na torach tak prędko mknie ?

To kolejka SKM.

Jeśli Sopot lub Gdańsk też zwiedzić chcesz

To po bilet do kiosku musisz biec.

 

Zajęcia z języka angielskiego

 

Zakres tematyczny

Sytuacje i funkcje komunikacyjne

Materiał leksykalny

Struktury gramatyczne

Storytelling

 

29.01 – 2.02

 

zapoznanie z wybranymi bajkami literatury anglojęzycznej

poznanie bohaterów bajek „Litte Red Riding Hood”, „Goldilocks” i opowiadań “One winters day”, One snowy night”, “The snowman”

Litte Red Riding Hood

wolf, granny,

Goldilocks

baby bear, mummy bear, daddy bear

U lekarza

 

5.02 – 9.02

 

określanie samopoczucia

określanie samopoczucia, nazywanie dolegliwości bólowych i oznak przeziębienia.

What’s the matter?

I’m not feeling well.
I’ve got a headache/ earache…

Środki transportu

 

19.02 – 1.03

nazywanie środków transportu lądowego, powietrznego i wodnego

 

opis środków transportu

osłuchanie i próby śpiewania piosenek w grupie, zabawy ruchowo – naśladowcze do piosenek

 

I can see the train

We are going by…

Get on/ in…

 

 

Przykłady ćwiczeń: bajki – „Litte Red Riding Hood”, „Goldilocks”;

opowiadania: “Let’s race!” – Discover with Dex 1 ; 

piosenki: „I can see the train”, „The aeroplane”, “The wheels on the bus”, “We all go traveling by”, “Off we go!”;

praca z książką: “The school bus trip”.

Data dodania: 2024-01-26 13:27:06
Data edycji: 2024-01-26 13:28:25
Ilość wyświetleń: 262

"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”

Cytat

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej