81-189 Gdynia
ul. Maciejewicza 9
ZAMIERZENIA NA MIESIĄC LUTY 2024:
W MIESIĄCU LUTYM U „MOTYLKÓW”:
WIERSZ
Pan Jan jest sprzedawcą i pracuje w sklepie.
Na sklepowych sprawach zna się on najlepiej.
Gdy zabraknie jajek, sera albo mleka
on przy ladzie z kasą już na ciebie czeka.
Tym co się wahają- doradzi w wyborze,
Pokaże, podpowie, zawsze dopomoże.
Zważy pomidory, oda czekoladę,
włoży do torebki zieloną sałatę.
Poustawia skrzynki- na półkach z jabłkami
obok tych z marchewką, pietruszką, porami.
Sprawdzi też dokładnie tabliczki z cenami,
które są widoczne przed artykułami.
Bo też każdy klient, który coś kupuje,
musi przecież wiedzieć, ile co kosztuje.
W sklepie jest terminal do zapłaty kartą,
wiecie taką z banku- mieć ją zatem warto.
W sklepie można płacić banknotem, bilonem,
a niektórzy płacą nawet telefonem.
Pan Jan- chociaż ciężka jest ta jego praca-
jest dla wszystkich miły i każdy tu wraca.
PIOSENKA
„Walentynki”
Luty- mroźny środek zimy,
To 14-sty Walentynki!
Każdy serce dziś rysuje,
komuś dzisiaj podaruje.
Walentynki! Walentynki!
Dla chłopczyka i dziewczynki. (2X)
Wszyscy są zakłopotani,
bo to Święto Zakochanych
Czekoladki w kształcie serc,
każde dziecko dzisiaj zje.
Walentynki! Walentynki!
Dla chłopczyka i dziewczynki. (2X)
JĘZYK ANGIELSKI
Zakres tematyczny |
Sytuacje i funkcje komunikacyjne |
Materiał leksykalny |
Struktury gramatyczne |
Storytelling
29.01 – 2.02
|
zapoznanie z wybranymi bajkami literatury anglojęzycznej |
poznanie bohaterów bajek „Litte Red Riding Hood”, „Goldilocks” i opowiadań “One winters day”, “One snowy night”, “The snowman” |
Litte Red Riding Hood wolf, granny, Goldilocks baby bear, mummy bear, daddy bear |
U lekarza
5.02 – 9.02
|
określanie samopoczucia |
określanie samopoczucia, nazywanie dolegliwości bólowych i oznak przeziębienia |
What’s the matter? I’m not feeling well. |
Środki transportu
19.02 – 1.03 |
nazywanie środków transportu lądowego, powietrznego i wodnego
|
opis środków transportu osłuchanie i próby śpiewania piosenek w grupie, zabawy ruchowo – naśladowcze do piosenek |
I can see the train We are going by… Get on/ in…
|
Przykłady ćwiczeń: bajki – „Litte Red Riding Hood”, „Goldilocks”;
opowiadania: “Dr Monkey” – Mini Magic 1, “Ouch! It hurts!” – Discover with Dex 2, “Let’s race!” – Discover with Dex 1 ;
piosenki: „I can see the train”, „The aeroplane”, “The wheels on the bus”, “We all go traveling by”, “Off we go!”;
praca z książką: “One winters day”, “One snowy night”, “The snowman”, “The school bus trip”
"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”
81-189 Gdynia
ul. Maciejewicza 9