81-189 Gdynia
ul. Maciejewicza 9
Dziecko:
− wie jaka pogoda jest charakterystyczna dla marca
− wie jak należy się ubrać, wybierając się na wczesnowiosenny spacer lub wycieczkę
− potrafi założyć hodowlę roślin na parapecie
− wie co potrzebne jest roślinom, aby mogły rosnąć
− zna przysłowia o wiosennej pogodzie
− rozwiązuje zagadki słuchowe
− wie jakie są pierwsze oznaki nadchodzącej wiosny
− wie co to jest pole i jakie zwierzęta znajdują tam pożywienie
− wie jakie prace wykonuje się w ogrodzie wczesną wiosną
− zna narzędzia używane najczęściej do prac w ogrodzie
− wie jakie ptaki wracają do nas wiosną
− zna nazwy pierwszych wiosennych kwiatów
− zna właściwości wody
− poszukuje oznak wiosny w najbliższym środowisku
− wie jak wygląda sklep, np. spożywczy i jakie towary można w nim kupić
− wie z czego są zrobione wybrane produkty, np.: dzbanek, chleb, ser biały, sweter oraz papier i jakie są ich etapy produkcji
− wie jakie produkty wytwarza się z gliny, mąki, mleka, wełny i papieru
− zna właściwości fizyczne wybranych surowców, np.: glina, mleko, wełna i papier
− zna właściwości odżywcze produktów mlecznych
− wie jakie czynności wykonują ludzie pracujący w wybranych zawodach, np.: garncarz, rolnik, młynarz, piekarz, sprzedawca, drwal
− zna zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi
− wie jakie zwierzęta są symbolami Świąt Wielkanocnych
− potrafi dekorować koszyczek wielkanocny i wie co do niego wkładamy
− wie czego ludzie najczęściej życzą sobie w czasie Świąt Wielkanocnych
− rysuje wzory na pisankach
− wypowiada się na temat przygotowań do świąt w domu rodzinnym
− uczestniczy w zabawach badawczych
− układa rytmy z kolorowych jajek
Czego Zajączki potrzebują w marcu:
W pierwszym tygodniu marca prosimy o pomoc w organizacji ogródka na parapecie. Prosimy o wiosenne roślinki i kwiaty doniczkowe (np. żonkile, hiacynty, krokusy) oraz o nasiona (np. rzeżuchę, owies, nasiona kwiatów).
Od marca zaczynamy z Zajączkami zajęcia gimnastyczne. Prosimy, aby każde dziecko przyniosło koszulkę i spodenki w materiałowym worku. Ważne, żeby worek był rozpoznawalny dla dziecka (będziemy je przechowywać w sali). PODPISANY!!!!!!
21 marca (czwartek) Powitanie wiosny - kolorowy korowód po osiedlu - ubieramy się na zielono, mile widziane wianki z kwiatów na głowę
28 marca (czwartek) Wielkanocny Zajączek - ubieramy się na żółto
Bardzo prosimy o Ręczniki papierowe do wycierania rąk (chusteczki suche i mokre jeszcze mamy).
Piosenka „Pobudka z ogródka”
1.Wiosna rano z łóżka wstała.
– halo, kwiatki! – zawołała.
– czemu jeszcze w ziemi tkwicie?
Może wreszcie się zbudzicie?
Ref.Pobudka! Pobudka!
Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka!
Na grządki wracać czas!
Pobudka! Pobudka!
Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka!
Powtarzam jeszcze raz!
2.Jak się żaden z was nie ruszy,
Powyciągam was za uszy!
Łapcie buty! Łapcie kapcie!
Nie ziewajcie! I nie chrapcie!
Ref.Pobudka! Pobudka!...
3.Wystawiły kwiatki nosy,
Jeden goły, drugi bosy,
W nowe płatki się ubrały,
Razem z wiosną zaśpiewały.
Ref. Pobudka! Pobudka!...
...wie o tym każdy z nas!
Wiersz „Marcowa zabawa” Bożena Forma
Śnieg, deszcz, słońce świeci,
z marcem skaczą wszystkie dzieci.
Z dziećmi tańczy miesiąc marzec
i pogodę miesza w garze…
Zima bardzo jest zazdrosna,
że niedługo będzie wiosna.
Ciepło, zimno, wiosna, zima –
właśnie marzec się zaczyna
Język angielski
TEMAT |
SŁOWNICTWO I CEL ZAJĘĆ |
Spring vocabulary – wprowadzenie słownictwa związanego z wiosną. |
- wprowadzane słowa: sunglasses, bird, nest, sun, rainbow, - nauka piosenki „The rainbow song” (Super simple songs) |
Easter – wprowadzenie słów związanych z Wielkanocą. |
- wprowadzane słowa: chic, Easter basket, Easter eggs, bunny, catkins, - zabawy z kartami obrazkowymi -Piosenka This is the way the bunny hops (The Kiboomers) |
"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”
81-189 Gdynia
ul. Maciejewicza 9