Przerwa wakacyjna - SIERPIEŃ 2025
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

CO NAS CZEKA W MARCU.....

Nasze zamierzenia na marzec:

  • rozwijanie mowy i percepcji słuchowej;
  • wypowiadanie się zdaniami na określony temat;
  • rozpoznawanie poznanych liter;
  • budzenie zainteresowania literami, poznanie liter z, Z, u, U, c, C, j, J;
  • dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby;
  • rozwiązywanie zagadek;
  • wypowiadanie się na temat wysłuchanego opowiadania;
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10;
  • podejmowanie prób dodawania i odejmowania;
  • przeliczanie w dostępnym sobie zakresie;
  • kształtowanie sprawności fizycznej;
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy;
  • przedstawianie treści piosenki ruchem;
  • wypowiadanie się na temat wyglądu prehistorycznego świata;
  • zapoznanie ze zwierzętami z epoki lodowcowej;
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną;
  • kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku;
  • uzupełnianie kalendarza pogody;
  • wysadzanie roślin, tworzenie ogródka w sali;
  • poznanie warunków niezbędnych do życia roślinom;
  • aktywne uczestnictwo w zabawach badawczych;
  • poznanie ptaków powracających do Polski na wiosnę;
  • poznanie obiegu wody w przyrodzie;
  • określanie kierunków i zapisywanie ruchu za pomocą kodu;
  • poznanie zwyczajów wielkanocnych.

 

W marcu będziemy potrzebować:

11-13.03 – rośliny doniczkowe i nasiona kwiatów do kącika przyrody;

19.03 – zapraszamy chętnych rodziców na warsztaty o tematyce wiosennej GODZINA 15.00

21.03 – przychodzimy ubrani na zielono z wiankami lub chusteczkami na głowie – witamy wiosnę.

 

Wołanie wiosny – piosenka

(sł. i muz. Krystyna Gowik)

  1. Dzisiaj w drodze do przedszkola

już zielone były pola,

a bociany klekotały,

bo na łąkę przyleciały.

 

Ref.: Zielona wiosenka nas woła,

zielona panienka wesoła.

W oczy świeci nam

złotym słońcem

i rozrzuca kwiaty pachnące.

 

  1. Na gałązkach pierwsze pąki,

a na pąkach pierwsze bąki.

Żabki skaczą, a skowronek

śpiewa jak srebrzysty dzwonek.

 

  1. Na spacerze zobaczymy,

czy już nigdzie nie ma zimy.

Teraz wiosna rządzić będzie,

z czego bardzo się cieszymy!

 

„Wielkanoc” – wiersz

Danuta Gellner

Obudziły się pisanki

Wielkanocnym rankiem

I wołają:

- patrzcie! Tu na stole

Same niespodzianki!

Bazie srebrno – białe

I baranek mały.

Ten baranek ma talerzyk,

Skubnie z niego owies świeży.

A baby pękate

W cukrowych fartuchach

Śmieją się wesoło

Od ucha do ucha!

 

Zajęcia z języka angielskiego

 

Zakres tematyczny

Sytuacje i funkcje komunikacyjne

Materiał leksykalny

Struktury gramatyczne

Jedzenie i zdrowie

 

4.03 – 15.03

 

  • nazywanie posiłków i produktów żywnościowych
  • wyrażanie własnych upodobań w odniesieniu do jedzenia i picia
  • wyrażanie własnych potrzeb
  • proszenie o podanie czegoś do jedzenia i picia
  • nazwy posiłków
  • nazwy popularnych potraw, produktów żywnościowych

 

My lunch. Two apples. Fish.

I like chicken. This is a cake.

I like pizza./I don't like pizza. I want ice cream. Give me two biscuits, please.

 

Zwierzęta domowe

 

18.03 – 22.03

  • nazywanie wybranych zwierząt domowych
  • opisywanie wyglądu zwierząt
  • opisywanie zachowania zwierząt

mówienie, co potrafią zwierzęta

  • nazwy zwierząt
  • cechy zwierząt
  • czynności związane z zachowaniem zwierząt

 

This is my rabbit. Four cats.

This is a dog. The animal is big/ small. The animal is grey. It can run. It can't jump.

 

Wielkanoc

 

25.03 – 29.03

  • zapoznanie się z tradycją świąt Wielkanocnych w Wielkiej Brytanii

 

·          nazwy symboli świąt Wielkanocnych

Easter, Easter bunny, basket, egg, sugar lamb. Can you see the bunnies sleeping?

 

 

Przykłady ćwiczeń: piosenki: „I like bananas” z cyklu „Cheeky Monkey”, „My favourite food”, “Cheeky’s snack”, I have a pet, Four little birds, Pets, pets, pets, Time for an egg hunt,  Happy Easter, Can you see the bunnies sleeping?, Hello! It’s Easter!, Where’s my Easter egg?.

praca z książką: „The very hungry caterpillar” Eric Carle.

historyjki obrazkowe: “I’m hungry”, “A big fruit salad”, “Let’s go for a picnic”, “Delicious food”, “Snack time”, Dex the Dino, It’s bed time, Cheeky’s friends, Pet race.

 

 

Data dodania: 2024-02-26 12:57:44
Data edycji: 2024-02-28 10:44:59
Ilość wyświetleń: 259

"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”

Cytat

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej