ŻYCZYMY MIŁEJ MAJÓWKI. 2 - EGO MAJA ODPOCZYWAMY - W ZWIĄZKU NIEOBECNOŚCIĄ DZIECI - PRACOWNICY PRZEBYWAJĄ NA URLOPACH.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

CO NAS CZEKA W MARCU.....

ZAMIERZENIA NA MIESIĄC MARZEC 2024 r:

  • Zainteresowanie czytaniem, podejmowanie próby czytania różnych tekstów
  • Słuchanie z uwagą różnych tekstów i wypowiadanie się na ich temat
  • Udzielanie płynnych odpowiedzi na pytania, budowanie coraz dłuższych zdań
  • Zadawanie pytań związanych z tematem zajęć
  • Wzbogacanie słownictwa i posługiwanie się nim
  • Dzielenie wyrazów na sylaby i głoski
  • Rozpoznawanie głosek i liter: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J , R, G, F
  • Zainteresowanie pisaniem, pisanie niektórych wyrazów po śladzie w liniaturach
  • Prawidłowe posługiwanie się kredkami, ołówkiem
  • Rozpoznawanie cyfr: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0
  • Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi, wykonywanie obliczeń matematycznych
  • Klasyfikowanie przedmiotów wg wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia
  • Słuchanie piosenek i uczenie się ich śpiewać
  • Rozróżnianie emocji i radzenie sobie z ich przeżywaniem
  • Uczestniczenie w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Wykazywanie się prawidłową postawą ciała
  • Określanie swoich zainteresowań teatrem, poznanie zawodów związanych z pracą w teatrze
  • Poznanie pojęć związanych z teatrem
  • Kodowanie i dekodowanie informacji, uzupełnianie szeregu zgodnie z kodem
  • Podejmowanie aktywności poznawczej,  zainteresowanie szukaniem informacji na dany temat
  • Posługiwanie się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu
  • Wypowiadanie się za pomocą różnych technik plastycznych – rysowanie, malowanie
  • Rozróżnianie emocji i radzenie sobie z ich przeżywaniem
  • Przestrzeganie zasad zabawy w grupie
  • Inicjowanie zabaw konstrukcyjnych
  • Swobodne wypowiadanie się na temat Świąt Wielkanocnych
  • Rozpoznawanie popularnych roślin, wyróżnianie części roślin

  

PIOSENKA

    „Wiosenna poleczka”

 Maszeruje wiosna przez łąki i pola

Witają ją dzieci z naszego przedszkola

 

Ref.    Weźmy wiosnę do kółeczka

Niech prowadzi nas poleczka

Raz dwa raz dwa kto zatańczy tak jak ja x2

 

 Ma krótką sukienkę dżinsową kurteczkę

Zielone buciki małą torebeczkę

 

Ref.    Weźmy wiosnę do kółeczka

Niech prowadzi nas poleczka

Raz dwa raz dwa kto zatańczy tak jak ja x2

 

 Piegi ma na buzi i uśmiech wesoły

A na głowie z listków wianuszek zielony

 

 Ref.    Weźmy wiosnę do kółeczka

Niech prowadzi nas poleczka

Raz dwa raz dwa kto zatańczy tak jak ja x2

 

                               WIERSZ

 Jan Brzechwa „Przyjście wiosny”

 

Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna.

 Kret skrzywił się ponuro: „Przyjedzie pewnie furą”.

Jeż się najeżył srodze: „Raczej na hulajnodze”.

Wąż syknął: „Ja nie wierzę. Przyjedzie na rowerze”.

Kos gwizdnął: „Wiem coś o tym. Przyleci samolotem”.

 „Skąd znowu - rzekła sroka - Ja jej nie spuszczam z oka

i w zeszłym roku, w maju, widziałam ją w tramwaju”.

 „Nieprawda! Wiosna zwykle Przyjeżdża motocyklem!”

 „A ja wam to dowiodę, Że właśnie samochodem”.

 „Nieprawda, bo w karecie!”

„W karecie? Cóż pan plecie?

Oświadczyć mogę krótko, Przypłynie własną łódką”.

 A wiosna przyszło pieszo

 - Już kwiaty z nią się śpieszą,

Już trawy przed nią rosną i szumią: „Witaj wiosno!”.

 

 

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Zakres tematyczny

Sytuacje i funkcje komunikacyjne

Materiał leksykalny

Struktury gramatyczne

Jedzenie i zdrowie

 

4.03 – 15.03

 

  • nazywanie posiłków i produktów żywnościowych
  • wyrażanie własnych upodobań w odniesieniu do jedzenia i picia
  • wyrażanie własnych potrzeb
  • proszenie o podanie czegoś do jedzenia i picia
  • nazwy posiłków
  • nazwy popularnych potraw, produktów żywnościowych

 

My lunch. Two apples. Fish.

I like chicken. This is a cake.

I like pizza./I don't like pizza. I want ice cream. Give me two biscuits, please.

 

Zwierzęta domowe

 

18.03 – 22.03

  • nazywanie wybranych zwierząt domowych
  • opisywanie wyglądu zwierząt
  • opisywanie zachowania zwierząt

mówienie, co potrafią zwierzęta

  • nazwy zwierząt
  • cechy zwierząt
  • czynności związane z zachowaniem zwierząt

 

This is my rabbit. Four cats.

This is a dog. The animal is big/ small. The animal is grey. It can run. It can't jump.

 

Wielkanoc

 

25.03 – 29.03

  • zapoznanie się z tradycją świąt Wielkanocnych w Wielkiej Brytanii

 

·         nazwy symboli świąt Wielkanocnych

Easter, Easter bunny, basket, egg, sugar lamb. Can you see the bunnies sleeping?

 

 

Przykłady ćwiczeń: piosenki: „I like bananas” z cyklu „Cheeky Monkey”, „My favourite food”, “Cheeky’s snack”, I have a pet, Four little birds, Pets, pets, pets, Time for an egg hunt,  Happy Easter, Can you see the bunnies sleeping?, Hello! It’s Easter!, Where’s my Easter egg?.

praca z książką: „The very hungry caterpillar” Eric Carle.

historyjki obrazkowe: “I’m hungry”, “A big fruit salad”, “Let’s go for a picnic”, “Delicious food”, “Snack time”, Dex the Dino, It’s bed time, Cheeky’s friends, Pet race.

 

W MIESIĄCU MARCU U „MOTYLKÓW”

06.03.2024- zawody sportowe w SP 44 w Gdyni (edycja wiosenna)- dzieci ubrane na sportowo

08.03.2024( piątek) – Dzień Kobiet- dzieci ubrane odświętnie

21.03.2024 (czwartek) – Powitanie wiosny – wiosenny korowód po osiedlu- dzieci ubrane na   zielono z wiankami na głowie

22.03.2024 (piątek) – Światowy Dzień Wody, Dzień Ochrony Bałtyku

28.03.2024 (czwartek) – Wielkanocny Zajączek- dzieci ubrane na żółto

 

Prosimy, aby w pierwszym tygodniu marca dzieci przyniosły nasionka, cebulki do wzbogacenia kącika przyrody.

 

W marcu przynosimy chusteczki mokre i suche!!! Rezygnujemy z ręczników papierowych!!!

Data dodania: 2024-02-26 13:05:20
Data edycji: 2024-02-26 13:06:37
Ilość wyświetleń: 116

"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”

Cytat

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej