ŻYCZYMY MIŁEJ MAJÓWKI. 2 - EGO MAJA ODPOCZYWAMY - W ZWIĄZKU NIEOBECNOŚCIĄ DZIECI - PRACOWNICY PRZEBYWAJĄ NA URLOPACH.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

CO NAS CZEKA W PAŹDZIERNIKU

             ZAMIERZENIA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK:

  • Współtworzenie i respektowanie zasad zabawy w grupie, współdziałanie z innymi dziećmi;
  • Rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych;
  • Słuchanie uważnie tekstów literackich i wypowiadanie się na ich temat;
  • Udzielanie odpowiedzi na pytania;
  • Podejmowanie prób definiowania zjawisk i rzeczy;
  • Układanie obrazków z części;
  • Dzielenie prostych wyrazów na sylaby, wyróżnianie głosek w wyrazach;
  • Rozpoznawanie liter: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E;
  • Używanie chwytu pisarskiego podczas kreślenia i rysowania;
  • Rozpoznawanie cyfry: 1, 2, 3;
  • Szacowanie liczebności zbiorów, przeliczanie elementów, posługiwanie się liczebnikami;
  • Klasyfikowanie przedmiotów według określonej cechy;
  • Rozróżnianie figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt;
  • Zagospodarowanie przestrzeni, określanie kierunku, rozróżnianie lewej i prawej strony;
  • Układanie przedmiotów zgodnie z podanym rytmem, wykonywanie ćwiczeń związanych z kodowaniem
  • Doskonalenie pamięci wzrokowej i spostrzegawczości;
  • Wyrażanie dźwięków ruchem, reagowanie na sygnały;
  • Słuchanie piosenek i uczenie się ich na pamięć
  • Eksperymentowanie z różnymi materiałami plastycznymi;
  • Inicjowanie zabaw konstrukcyjnych, wykorzystując materiał naturalny;
  • Doskonalenie sprawności manualnej, odrysowywanie i wycinanie kształtów;
  • Podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej – obserwowanie, badanie węchem i dotykiem;
  • Posługiwanie się pojęciami dotyczącymi życia zwierząt, wyrażanie wrażliwości na los zwierząt;
  • Posługiwanie się pojęciami dotyczącymi czasu oraz zjawisk przyrodniczych (echo, odbicie);
  • Czytanie i rozumienie elementów mapy;
  • Uczestniczenie w zabawach ruchowych, wykonywanie różnych form ruchu.

 

WIERSZ

Maciejki Mazan „Słoneczka”

Mam światełka odblaskowe

na mojej kurteczce,

więc mnie widać na ulicy

i pieszej wycieczce.

 

Gdy jest wieczór, w mroku znika

czapka i kurteczka,

lecz odblaski świecą z dala

jak małe słoneczka!

 

Nie przebiegam przez ulicę

pomiędzy autami.

Czekam na zielone światło

na przejściu z pasami.

A gdy ciemno i na drodze

auta mnie mijają,

moje odblaskowe słonka

do wszystkich mrugają!

 

Czemu z odblaskami

na kurteczce chodzę?

Bo dbam, żeby było

bezpiecznie na drodze!

 

 

PIOSENKA

„Motylem byłam

To zdarzyło się naprawdę

Czary- mary krótka chwila

Wróżka pomachała różdżka

I zmieniła mnie w motyla.

Czuję – czułki mam na głowie

I unoszą mnie nad ziemią

Skrzydła siedmiokolorowe

Tkane najpiękniejszą tęczą.

 

Ref. Ach jak fajnie być motylem

Mówię wam, ach mówię wam

Choć na moment, choć na chwilę

Lecieć tu, polatać tam

Lekceważyć bramy, płoty

Kwiatek tu i kwiatek tam

I nic więcej do roboty

Mówię wam, ach mówię wam.

 

Motyl uczyć się nie musi

Fruwa piękny i swobodny

I nie słucha się mamusi

I je tylko kiedy głodny

Liże lody gdy jest chłodno

Bo to wcale mu nie szkodzi

Dzięki, dzięki dobra wróżko

Dobrze, dobrze motylowi.

 

Ref. Ach jak fajnie być motylem

Mówię wam, ach mówię wam

Choć na moment, choć na chwilę

Lecieć tu, polatać tam

Lekceważyć bramy, płoty

Kwiatek tu i kwiatek tam

I nic więcej do roboty

Mówię wam, ach mówię wam.

 

  1. Nagle- co to wieje chłodem

Chmury z nieba lecą krople

Gdzie się podziać w tą pogodę

A psik! Katar! Skrzydła mokre!

Wróżko ratuj! Hokus- pokus

I znów zmieniam się w dziewczynkę

Tylko kiedy słonko świeci

Warto, warto być motylkiem!

 

Ref. Ach jak fajnie być motylem

Mówię wam, ach mówię wam

Choć na moment, choć na chwilę

Lecieć tu, polatać tam

Lekceważyć bramy, płoty

Kwiatek tu i kwiatek tam

I nic więcej do roboty

Mówię wam, ach mówię wam.

 

 

 W MIESIĄCU PAŹDZIERNIKU:

06.10- obchodzimy Światowy Dzień Uśmiechu

13.10- Dzień Edukacji Narodowej- dzieci ubrane na galowo

16.10- dzieci przynoszą dary lasu

23.10- Dzień Rodzeństwa

24.10- Teatr Horyzont „Magia słów”- dzieci ubrane na galowo

25.10- Dzień kundelka

31.10- Dzień dyni - może na pomarańczowo???

 

 

j. angielski

Zakres tematyczny

Sytuacje i funkcje komunikacyjne

Materiał leksykalny

Struktury gramatyczne

Części ciała

 

2.10 – 13.10

utrwalenie nazw części ciała

nazywanie części twarzy i mówienie, do czego służą

zapraszanie do współpracy

 

części ciała

head, shoulders, knees, toes, arms, hands, fingers, tummy, legs, eyes, ears, nose, mouth

Point to your nose…

Życie

codzienne

 

16.10 – 27.10

wydawanie poleceń czynności z życia codziennego

przeciwieństwa

czynności

jump, clap, nod, walk, run, hop

slow/ fast, cold/ hot, open/ shut, happy/ sad, long/ short, young/ old…

 

 

Przykłady ćwiczeń:

piosenki: “If you’re happy”, „One little finger”, “Pinocchio” Super Simple Songs.

historyjki obrazkowe: „Look at me”, “What’s the matter?” z cyklu „Cheeky Monkey”, “Let’s swim” Dex the Dino „Ouch! It hurts!” z cyklu Discover with Dex, “I like sport” z cyklu Discover with Dex  2, „Dr Monkey” z cyklu Mini Magic Macmillan, “Let’s play!” z cyklu Playtime.

nursery rhymes: „Walking, walking” Super Simple Songs, zabawa typu “Simon says”.

zajęcia plastyczne: rysowanie według instrukcji słownej

 

Data dodania: 2023-09-26 11:18:01
Data edycji: 2023-09-26 11:20:48
Ilość wyświetleń: 256

"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”

Cytat

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej