ŻYCZYMY MIŁEJ MAJÓWKI. 2 - EGO MAJA ODPOCZYWAMY - W ZWIĄZKU NIEOBECNOŚCIĄ DZIECI - PRACOWNICY PRZEBYWAJĄ NA URLOPACH.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

CO NAS CZEKA W STYCZNIU

W miesiącu styczniu Wiewiórki będą:

  • Utrwalać znajomość dni tygodnia, miesięcy i pór roku, oraz związane z nimi zjawisko cykliczności
  • Odczytywać pełne godziny na zegarze, poznawać różne urządzenia do pomiaru czasu
  • Podejmować samodzielną aktywność poznawczą – badanie, obserwacja; wyciąga wnioski
  • Uczestniczyć w zabawach badawczych dotyczących badania czystości powietrza, tworzenia ekoplastiku
  • Utrwalać zasady segregacji odpadów, zasad recyklingu
  • Poznawać niektóre sposoby oszczędzania różnych zasobów
  • Tworzyć eko zabawki
  • Przedstawiać musical dla Babci i Dziadka
  • Poznawać ginące zawody
  • Uczestniczyć w balu karnawałowym w przedszkolu
  • Rozmawiać na temat bezpieczeństwa zabaw i sportów zimowych
  • Rozpoznawać krajobrazy i zwierzęta w tatrach
  • Doskonalić umiejętność uważnego słuchania tekstów literackich i swobodnego wypowiadania się na ich temat
  • Doskonalić technikę czytania (6 latki), poznawania liter o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Yw, W, ł, Ł, z, Z, k, K ( 5 latki)
  • Przeliczać elementy oraz wykonywać dodawanie i odejmowanie w sytuacjach użytkowych
  • Kodować i dekodować znaki oraz symbole, wykonywać różne ćwiczenia związane z kodowaniem
  • Segregować i klasyfikować przedmioty według różnych kryteriów
  • Wypowiadać się za pomocą różnych technik plastycznych

 

W MIESIĄCU STYCZNIU PROSIMY O:

  • Kontakt z nauczycielkami w celu ustalenia stroju na uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka
  • Przyniesienie kartonu po butach oklejonego ozdobnym papierem na przechowywanie rekwizytów do występu – (kto jeszcze nie przyniósł), oraz czapki Mikołaja !!!!!
  • O przyniesienie do 05.01.23. najpóźniej do 08.01.23. na tydzień z ekologią rzeczy potrzebnych do zabaw i doświadczeń
  • rolek po ręcznikach i papierach toaletowych ( więcej niż jedna kto może)
  • małych pudełek po zapałkach
  • gazet ze zwykłym, nie kredowym papierem
  • plastikowej butelki po napoju 1,5 litra
  • małej plastikowej butelki z nakrętką np. po sokach czy jogurtach, aby plastik był trochę grubszy
  • Porozmawiać z dziećmi, aby wiedziały jakie zawody wykonują ich babcie i dziadkowie
  • Ręczników papierowych

 

Piosenka

“Sekrety Babci i Dziadka”

  1. Tak dobrze jest patrzeć Ci w oczy,

bo widzę w nich miłość bez dna.

Tak kocham twój uśmiech uroczy.

Serce co dobrze mnie zna.

I sekret twój znam wyjątkowy,

którym mnie raczysz od lat.

Magiczny tak przepis na obiad.

Pomidorowej smak!

Ref.

Babuniu mądra, kochana,

twój dzień dziś świętujmy od rana.

Uśmiechów ci życzę tysiące

i kwiaty przynoszę pachnące.

  1. A teraz o dziadku historia,

bo kiedy gdzieś w garażu znika,

to wtedy ja widzę z zachwytem

proces naprawy silnika.

Podchodzę tam cicho ukradkiem

i gdy już misję wykona

to z dumą, że jest moim dziadkiem,

wskakuję w jego ramiona.

ref

Hej dziadku mój bohaterze,

życzenia ci składam dziś szczerze,

byś w zdrowiu nam żył tysiąc lat

i ciągle naprawiał nasz świat.

 

Wiersz

 Kto wita zimę?

Kto wita zimę?

Narciarze.

Żądni przejażdżek i wrażeń,

ubrani w srebrzyste gwiazdy,

rozpoczną zimowe zjazdy.

Łyżwiarki,

do biegu gotowe,

ruszą na drogi lodowe

i będą w wyścigu niełatwym

z zimowym ścigać się wiatrem.

Inne

w srebrzystym ogrodzie

rozpoczną tańce na lodzie

i zimie na powitanie

zatańczą pierwszy swój taniec.

I jeszcze

w śnieżnej zamieci

zimę witają dzieci.

To dla niej śnieżystym rankiem

budują lodowe zamki!

 

 

Zajęcia z języka angielskiego – Wiewiórki

Unit

Sytuacje i funkcje komunikacyjne

Materiał leksykalny

Struktury gramatyczne

Me and my winter clothes

nazywanie zimowych ubrań

rozwijanie rozumienia ze słuchu

poznawanie nazw części ciała

reagowanie na polecenia take off/ put on

zapoznanie z elementami stroju na bal karnawałowy

części ciała

części zimowej garderoby

 

coat, beanie, scarf, gloves, socks, boots, grandma, mask, fancy dress party;

Thank you. Put on/ take off … come on,. What colour? Look at your… Ready to play! Come and play with me. Listen to me. Wave at me!

 

 

Lessons: It’s winter!, Put on your coat!, Thank you grandma!, Take off your boots., Put on or take off?, Fancy dress party.

 

 

 

 

Data dodania: 2023-12-21 09:18:48
Data edycji: 2023-12-21 09:22:23
Ilość wyświetleń: 167

"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”

Cytat

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej