81-189 Gdynia
ul. Maciejewicza 9
Cele na styczeń. Dziecko:
• zna rodzaje przyrządów do odmierzania czasu;
• zna zwyczaje związane z witaniem nowego roku;
• doskonali wiedzę na temat dokarmiania zwierząt zimą;
• rozumie konieczność dokarmiania ptaków w okresie zimowym;
• poznaje rodzaje zabawek popularnych dawniej i obecnie;
• jest zachęcane do sprawiania przyjemności bliskim;
• poznaje tematykę dotyczącą karnawału;
• kształtuje świadomość na temat książki jako źródła wiedzy;
• wzbogaca wiedzę na temat budowy książki;
• rozwija zainteresowanie literaturą dla dzieci;
• rozwija mowę;
• rozwija umiejętności matematyczne;
• uwrażliwia się na różne elementy muzyki;
• rozwija dykcję i artykulację podczas śpiewu;
• rozwija sprawność ruchową;
• rozwija inwencję twórczą;
• rozwija umiejętności manualne;
• rozwija umiejętności skupienia uwagi na treści opowiadania;
• rozwija sprawności rachunkowe;
• doskonali spostrzegawczość wzrokową;
• rozwija umiejętność wypowiadania się na określony temat;
• rozwija umiejętność klasyfikowania według podanego kryterium;
• rozwija logiczne myślenie;
• wykonuje układ ruchowy do piosenki.
Czego Zajączki potrzebują w styczniu:
15 stycznia Dzień babci i dziadka
Stroje dziewczynki: białe rajstopy, białe koszulki bez nadruku, eleganckie buty
Tiulowe spódniczki zapewnia przedszkole
Chłopcy: biała koszula, eleganckie spodnie, eleganckie buty, kolorowy szalik (nie komin)
16 stycznia (wtorek) - prosimy, żeby dzieci przyniosły swoją ulubioną książkę
18 stycznia (czwartek) dzień Kubusia Puchatka - dzieci mogą przynieść pluszaki/zabawki/książeczki związane z Kubusiem Puchatkiem i jego przyjaciółmi
29 stycznia (poniedziałek) bal karnawałowy - dzieci zakładają stroje karnawałowe rano w szatni. Prosimy, żeby dzieci nie przynosiły niebezpiecznych elementów stroju (np. pistolety, maczugi, miecze itp.)
Piosenka „Zimowa poleczka”
1) Śnieżynki z chmurek lecą, w słoneczku ślicznie świecą.
To cuda Pani Zimy, dziś z nimi zatańczymy.
Ref. To zimowa poleczka, poleczka, poleczka,
kręcimy się w kółeczkach, w kółeczkach, hej!
Razem żwawo skaczemy, skaczemy, skaczemy,
teraz głośno tupiemy, tupiemy, hej!
2) Śnieżynki grają w berka, słoneczko na nie zerka.
To cuda Pani Zimy, dziś z nimi zatańczymy.
Ref. To zimowa poleczka, poleczka, poleczka,
kręcimy się w kółeczkach, w kółeczkach, hej!
Razem żwawo skaczemy, skaczemy, skaczemy,
teraz głośno tupiemy, tupiemy, hej!
3) Śnieżynki, ach śnieżynki, wesołe mają minki.
To cuda Pani Zimy, dziś z nimi zatańczymy.
Ref. To zimowa poleczka, poleczka, poleczka,
kręcimy się w kółeczkach, w kółeczkach, hej!
Razem żwawo skaczemy, skaczemy, skaczemy,
teraz głośno tupiemy, tupiemy, hej!
Wiersz „Zima w karmniku” Iwona Fabiszewska
Dziś w karmniku gwar i rwetes.
Ptaki przyleciały,
bo im rano przedszkolaki
ziarno wysypały.
Widać więc przysmaków wiele,
na drucie słoninkę,
ziarna słonecznika, płatki,
pyszną jarzębinę.
Każdy coś dla siebie znajdzie
i głód zaspokoi.
Dzięki dzieciom żaden ptaszek
zimy się nie boi.
Nawet mała sikoreczka,
co ma żółty fraczek,
jest szczęśliwa, bo znalazła
dla siebie przysmaczek.
Język angielski
TEMAT |
SŁOWNICTWO I CEL ZAJĘĆ |
Winter vocabulary – wprowadzenie materiału leksykalnego związanego z zimą.
|
- wprowadzane słowa: snow, snowman, snowball, snowflake, - nauka piosenki „Snowflakes, snowflakes” (Kiboomers – youtube) - zabawa do piosenki „Little snowflake” |
Snowman parts -wprowadzenie materiału leksykalnego związanego z częściami ciała |
- układanie bałwanka z papieru i nazywanie jego wszystkich części: head, eyes, nose, arms, tummy, - przypomnienie nazw części ciała - słuchanie piosenki „I’m a little snowman” - słuchanie i śpiewanie piosenek o tematyce zimowej: zimowymi ubraniami. „Mittens song”, „Put on your boots” |
"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”
81-189 Gdynia
ul. Maciejewicza 9