ŻYCZYMY MIŁEJ MAJÓWKI. 2 - EGO MAJA ODPOCZYWAMY - W ZWIĄZKU NIEOBECNOŚCIĄ DZIECI - PRACOWNICY PRZEBYWAJĄ NA URLOPACH.
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

CO NAS CZEKA W STYCZNIU

ZAMIERZENIA NA MIESIĄC STYCZEŃ 2024:

  • Rozpoznawanie i nazywanie wartości związanych z zachowaniami społecznymi
  • Skuteczne komunikowanie, współpracowanie z dziećmi w działaniach twórczych i użytkowych
  • Formułowanie i wyrażanie sądów na podstawie własnej wiedzy i doświadczeń
  • Opowiadanie o zdarzeniach i czynnościach na podstawie ilustracji
  • Słuchanie ze zrozumieniem tekstów literackich i wypowiadanie się swobodnie na ich temat
  • Odróżnianie rzeczywistości od fikcji, prawdy od fałszu, kłamstwa od fantazjowania
  • Rozumienie żartów językowych, dostrzeganie żartów sytuacyjnych
  • Wykonywanie eksperymentów językowych, tworzenie rymów
  • Recytowanie wierszy, mówienie płynne, wyraźne, rytmiczne
  • Rozpoznawanie liter: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Y

w, W, ł, Ł, z, Z, k, K

  • Liczenie sylab w usłyszanych słowach, wyróżnianie głosek w wyrazach
  • Interesowanie się czytaniem, czytanie samodzielne prostych wyrazów
  • Wykonywanie własnych eksperymentów graficznych, doskonalenie umiejętności grafomotoryczne
  • Rozpoznawanie cyfr:1, 2, 3, 4, 5, 6
  • Przeliczanie elementów, dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej
  • Segregowanie przedmiotów i klasyfikowanie według różnych kryteriów, dzielenie elementów na zbiory
  • Kodowanie i dekodowanie znaków oraz symboli, wykonywanie różnych ćwiczeń związanych z kodowaniem
  • Aktywne uczestniczenie w zajęciach umuzykalniających, wykazywanie poczucia rytmu
  • Śpiewanie piosenek i gra na instrumentach
  • Wyrażanie swojego rozumienia świata za pomocą intencjonalnego ruchu, gestu, mimiki
  • Wypowiadanie się za pomocą różnych technik plastyczno-technicznych
  • Przetwarzanie tekstu na obraz graficzny i odwrotnie
  • Konstruowanie modeli przestrzennych, budowanie z materiału naturalnego
  • Podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej – badanie, obserwacja; wyciąganie wniosków
  • Interesowanie się przyrodą wysokogórską, rozpoznawanie krajobrazów i zwierząt w Tatrach
  • Troszczenie się o środowisko przyrodnicze; segregowanie śmieci
  • Przyporządkowywanie zmian zachodzących w przyrodzie do odpowiednich pór roku
  • Posługiwanie się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu, w tym nazwami tygodni i miesięcy
  • Odczytywanie pełnych godzin na zegarze, poznawanie różnych urządzeń do pomiaru czasu
  • Odczuwanie przynależności do rodziny, poznanie wartości więzi rodzinnych
  • Uczestniczenie w zajęciach ruchowych, utrzymywanie prawidłowej postawy ciała
  • Poznanie różnych sposobów ochrony środowiska

 

                  PIOSENKA

          „Czerwony Kapturek”

 

  1. Czerwony kapturek to dziewczynka mała,

która w ciemnym lesie była całkiem sama.

Szła do chorej babci, kwiatuszki zbierała

wesołą piosenkę tak sobie śpiewała:

„Mama mnie posłała do kochanej babci

niosę jej owoce, lek, sok  i placki”.

I tak powiedziała:

„Czerwony Kapturku w lesie nie rozmawiaj z żadnym nieznajomym”.

 

  1. Choć groźne wilczysko miało na nią chrapkę

chce pożreć dziewczynkę i kochaną babcię.

Cała ta historia dobrze się skończyła

Czerwony kapturek sprytnym dzieckiem była.

I wy drogie dzieci zawsze pamiętajcie

z kim kogo nie znacie też nie rozmawiajcie.

Dziś wam przypomina Kapturek Czerwony

Nie wolno rozmawiać z żadnym nieznajomym.

 

 

          WIERSZ

„Dwanaście miesięcy”

 

Pierwszy miesiąc, czyli STYCZEŃ
zwykle śniegiem w oczy dmucha.
Drugi miesiąc, czyli LUTY
rzadko chodzi bez kożucha.
Trzeci miesiąc, czyli MARZEC
co dzień zmienia nam pogodę.
Czwarty miesiąc, czyli KWIECIEŃ
wczesnej wiosny ma urodę..
Piąty miesiąc, MAJ zielony,
hojną ręką rzuca kwiaty.
Szósty miesiąc, czyli CZERWIEC
ziołom daje aromaty.
Siódmy miesiąc, czyli LIPIEC
kosą brzęczy, sierpem dzwoni.
Ósmy miesiąc, czyli SIERPIEŃ,
jabłkiem błyska na jabłoni.
A dziewiąty, czyli WRZESIEŃ
fioletami barwi wrzosy.
A dziesiąty, a PAŹDZIERNIK,
rankiem nam czerwieni nosy
Jedenasty – ten LISTOPAD
Lubi deszcze i szarugi,
zaś dwunasty, czyli GRUDZIEŃ,
twardym lodem kryje strugi.

 

 

W MIESIĄCU STYCZNIU:

18 styczeń- Dzień Kubusia Puchatka- dzieci mogą przynieść książki, maskotki przedstawiające postać Kubusia Puchatka;

19 styczeń- Międzynarodowy Dzień Popcornu

23 styczeń- Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka- dzieci ubrane zgodnie z postacią jaką  przedstawiają w występie;

29 styczeń- Bal karnawałowy

 

                            ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:

Zakres tematyczny

Sytuacje i funkcje komunikacyjne

Materiał leksykalny

Struktury gramatyczne

Moja rodzina

 

2.01 – 12.01

  • przedstawianie swojej rodziny;
  • nazywanie upodobań członków rodziny;

 

  • członkowie rodziny;
  • określanie czynności;
  • rozróżnianie cech przedmiotów (wielkość, kolor);

 

This is my mummy/ daddy.

I love my sister.

My brother likes cars.

My granny likes walking.

 

Mój dom

 

15.01 – 26.01

 

 

  • nazywanie pomieszczeń w domu i sprzętów domowych opisywanie położenia pomieszczeń i sprzętów;
  • nazwy pomieszczeń;
  • nazwy sprzętów domowych;

 

 

This is my bed.

In the kitchen.

It's on the table.

 

 

Przykłady ćwiczeń: piosenki: „Good morning the familiy”, „My family”, “The farmer in his house”, “Me and you”, “I love my family”, “I love you!”; „Our little house” z cyklu Angielski w domu Claire Selby,

historyjki obrazkowe: „Baby is sad”, „Save water”, “Let’s tidy up!”, “It’s bathtime” Macmillan, .

 

 

Data dodania: 2023-12-22 07:25:40
Data edycji: 2023-12-22 07:27:04
Ilość wyświetleń: 143

"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”

Cytat

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej