Przerwa wakacyjna - SIERPIEŃ 2025
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

CO NAS CZEKA W KWIETNIU...

CO NAS CZEKA W KWIETNIU...

Dziecko,

  • Zapoznanie z podstawowymi wartościami, którymi należy się kierować w życiu;
  • poszerzanie wiedzy o emocjach;
  • zapoznanie z głosami zwierząt wiejskich;
  • zapoznanie z nazwami dzieci zwierząt wiejskich;
  • zapoznanie z pracą rolnika
  • utrwalanie pojeć dłuższy, krótszy
  • odkrywanie litery ł, Ł,  f, F, ż, Ż, h,H
  • przypomnienie zasad dbania o planetę Ziemię;
  • poszerzanie wiedzy o ekologii i bycia ekologicznym;
  • przeliczanie w dostępnym sobie zakresie;
  • kształtowanie sprawności fizycznej;
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy;
  • przedstawianie treści piosenki ruchem;
  • zapoznanie z cechami charakterystycznymi regionu;
  • przypomnienie informacji na temat symboli narodowych;
  • zapoznanie  flagami różnych państw;
  • utrwalanie umiejętności kodowania;
  • rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.

 

PIOSENKA

WIERSZ

„Dzieci mogą wszystko” – K. Gowik

 

1. Dzieci mogą wszystko! x2

Więc planeta ma nadzieję,

że pomogą jej x2

wtedy, kiedy źle się na niej dzieje.

 

Ref.  Śmieci trzeba segregować,

Trzeba sprzątać cały świat.

Serca Ziemi nie żałować

I być z Ziemią za pan brat!

Dbajmy o przyrodę:

O trawy, kwiaty, wodę.

Zostawiajmy czysty las.

Ziemia prosi o to nas! x2

 

2. Kiedy dorośniemy x2

To tym bardziej Ziemi pomożemy.

Musi czysta być! x2

My, dzieciaki, właśnie tego chcemy!

 

Ref.  Śmieci trzeba segregować,

Trzeba sprzątać cały świat.

Serca Ziemi nie żałować

I być z Ziemią za pan brat!

Dbajmy o przyrodę:

O trawy, kwiaty, wodę.

Zostawiajmy czysty las.

Ziemia prosi o to nas! x2

 

 

„Mali strażnicy przyrody" - J. Kasperkowiak

 

Dziś ekologia modne słowo,

przyrodę wszyscy chcemy mieć zdrową.

Jej strażnikami się ogłaszamy,

od dziś przyrodzie my pomagamy.

Gdy ktoś bezmyślnie papierek rzuci,

musisz takiemu uwagę zwrócić.

Nie można przecież bezkarnie śmiecić,

to wiedzą nawet przedszkolne dzieci.

Nie wolno łamać gałęzi drzew,

bo pięknie płynie z nich ptasi śpiew.

A kiedy bocian wróci z podróży,

gniazdo niech znajdzie, na nie zasłużył. Pozwól dżdżownicy do ziemi wrócić,

po co jej dzieci mają się smucić.

Niech barwny motyl siada na kwiatach,

żyje tak krótko, niech wolny lata.

A zimą nakarm głodne ptaki, sikorki, wróble, wrony, szpaki.

Powieś na drzewie karmnik mały,

będą ci wiosną za to śpiewały.

Choć ekolodzy jeszcze z nas mali uczyć będziemy tego wandali.

Matka natura nam, wynagrodzi,

jeśli z przyrodą będziemy w zgodzie.

 

 

Zajęcia z języka angielskiego

 

Zakres tematyczny

Sytuacje i funkcje komunikacyjne

Materiał leksykalny

Słownictwo i struktury gramatyczne

Zwierzęta domowe

(kontynuacja)

 

1.04 – 5.04

  • nazywanie wybranych zwierząt domowych
  • opisywanie wyglądu zwierząt
  • opisywanie zachowania zwierząt
  • mówienie, co potrafią zwierzęta
  • nazwy zwierząt
  • cechy zwierząt
  • czynności związane z zachowaniem zwierząt
  • czynności związane z opieką nad zwierzętami

This is my rabbit. Four cats.

This is a dog. The animal is big/ small. The animal is grey. It can run. It can't jump. Be kind to your pet. I feed my cat.

 

Zawody

 

8.04 – 12.04

  • nazywanie wybranych zawodów
  • opis czynności wykonywanych przez ludzi wykonujących różne zawody
  • słuchanie historyjek obrazkowych

 

The doctor/ policeman.

I want to be a pilot.

 

W szkole

 

15.04 – 26.04

  • nazywanie przyborów szkolnych;
  • poznanie przyimków określających położenie przedmiotów w przestrzeni
  • opis przyborów szkolnych
  • słuchanie historyjek obrazkowych
  • wykonywanie poleceń według wskazówek N.

The pen is yellow.

Yellow is my favourite colour.

This is my book.

There are three crayons in/ on / under my back pack.

 

Historyjki obrazkowe: “Hurry up Little Elephant!” – Mini Magic 2; “Where’s my crayon?”, “Have you got a sticker?”, “Let’s play together”, “Can you skip?”, “What am I?”, “Where’s Dex?”, “What’s your job?”, “I like sport” – Discover with Dex 2; “I want to be an artist”, “Let’s go to school” – Bugs team starter.

Data dodania: 2024-03-26 08:11:03
Data edycji: 2024-03-26 08:11:19
Ilość wyświetleń: 220

"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”

Cytat

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej