81-189 Gdynia
ul. Maciejewicza 9
ROCZNA KONCEPCJA PRACY
PRZEDSZKOLA NR 47
,,LEŚNA PĘTELKA” W GDYNI
" Pętelkowe raz, dwa, trzy - matematyczne przygody pośród ruchu i przyrody”
Kierunki polityki oświatowej w roku szkolnym 2024/2025:
Przedszkole odgrywa znaczącą rolę w rozbudzaniu zainteresowań matematycznych, przyrodniczych i ruchowych u dzieci. Edukacja ta musi być połączona z kształtowaniem odporności emocjonalnej, myśleniem sensoryczno-motorycznym, ruchowo-spostrzegawczym oraz ćwiczeniami podstawowych umiejętności matematycznych. Dzieci uczą się przez praktyczne działania na przedmiotach, a ich aktywność intelektualna związana poznawaniem świata odbywa się w procesie spostrzegania i obserwacji. Połącznie aktywności ruchowych z elementami matematyki
i przyrody może być przyjemną zabawą a przy okazji buduje stabilne i bogate fundamenty wielostronnego rozwoju każdego przedszkolaka.
METODY I FORMY REALIZACJI PROGRAMU:
W realizacji programu dominować będą metody czynne oparte na działalności dziecka tj.:
EDUKACJA PROZDROWOTNA
CELE GŁÓWNE:
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dziecko:
ZADANIE |
FORMY REALIZACJI |
DATA |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
CZYŚCIUCHOWO |
· Mycie to nawyk – częste ćwiczenia praktyczne wyrabiające nawyk przyzwyczajeń sprzyjających zdrowiu każdego dnia, tj: troska o czystość ciała; częste mycie rąk w ciągu dnia; dbanie o estetyczną fryzurę; zwracanie uwagi na czysty, estetyczny wygląd ubrania; prawidłowe korzystanie z umywalki i toalety. Uwrażliwianie dzieci o skutkach brania do buzi przedmiotów dotykanych · „Moje czyste ręce” – przedstawienie higieny rąk w formie plastycznej (forma dowolna). |
Cały okres trwania planu
II
|
Wszystkie nauczycielki
Wszystkie nauczycielki |
Dbanie o codzienne przebywanie na świeżym powietrzu |
Codzienne wyjścia na plac przedszkolny, spacery. W czasie nieobecności dzieci w sali przestrzeganie wietrzenia pomieszczeń. |
Cały rok szkolny |
Wszystkie nauczycielki |
GIMNASTYKA DLA SMYKA NA DWORZE |
· Organizowanie zajęć ruchowych na świeżym powietrzu na tarasie przedszkolnym z użyciem sprzętu terenowego. · Zabawa z dziećmi w klasyczne zabawy, tj „ciuciubabka”, „raz, dwa, trzy Baba Jaga Patrzy, „Baloniku mój malutki”, „Berek”. |
Wczesna jesień, Sezon wiosenno – letni (raz |
Wszystkie nauczycielki |
SPORTOWY DZIEŃ DZIECKA |
Sportowe igraszki – międzygrupowe zawody/rozgrywki sportowe dla dzieci przedszkolnych w ogrodzie i tarasie przedszkolnym; stworzenie sportowych stacji z zadaniami dla dzieci. |
VI |
Nauczycielki wszystkich grup |
GIMNASTYCZNIE |
Zapewnienie dzieciom optymalnej ilości ruchu podczas zajęć dydaktycznych i zabaw ruchowych. Prowadzenie zabaw ruchowych. Korzystanie z różnorodnych pomocy dydaktycznych podczas prowadzenia ćwiczeń porannych oraz zajęć gimnastycznych.
Ćwiczenia gimnastyczne z przebieraniem w stroje sportowe. |
Cały rok szkolny
1 x w tygodniu przez cały okres trwania planu |
Wszystkie nauczycielki
Wszystkie nauczycielki |
CYKLICZNE SPOTKANIA Z RATOWNIKIEM MEDYCZNYM, POLICJANTAMI |
Nauka udzielania pierwszej pomocy; Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa, - przyswojenie wiedzy o zagrożeniach na drodze i innych niebezpieczeństwach, na które mogą być narażone dzieci. Utrwalenie wiedzy o pracy służb ratunkowych i numeru alarmowego 112. |
1 x w roku szkolnym |
Nauczycielki grup starszych |
WYJŚIE DO GABINETU STOMATOLOGICZNEGO / SPOTKANIE Z HIGIENISTKA STOMATOLOGICZNĄ |
Organizacja wyjścia do wybranego gabinetu stomatologicznego lub zaproszenie higienistki stomatologicznej |
XI |
Wszystkie nauczycielki |
WIEM CO JEM |
· Stworzenie przedszkolnej książki kucharskiej – zachęcanie rodziców do przynoszenia przepisów kulinarnych gdzie głównymi składnikami są warzywa · Kącik zdrowych słodyczy – stworzenie w każdej grupie zdrowych słodyczy, np: kulki mocy, brownie z fasoli, wykonawanie zdrowego sheke’a · Zielone ogródki – założenie w salach zielonych kącików, wysiew nasion do doniczek, podlewanie · Wykonanie w grupie zdrowych, kolorowych kanapek
|
Cały rok szkolny
II
III
XI
|
Wszystkie nauczycielki / rodzice
Nauczycielki wszystkich grup
Nauczycielki grup młodszych
|
WARZYWNIACZEK |
Wyjście do sklepu warzywnego - zwrócenie uwagi dzieci na różnorodność odmian owoców i warzyw. |
IX / X |
Nauczycielki wszystkich grup |
ORGANIZACJA KONKURSU “WARZYWNIACZEK” |
Konkurs polegający na wystawie stworków z warzyw i owoców wykonanych przez dzieci i ich rodziców. |
X |
Szymańska, Śnieg |
ZIELONE OGRÓDKI |
Założenie w salach zielonych kącików, wysiew nasion do doniczek, podlewanie i obserwowanie wzrostu roślin. |
III |
Wszystkie nauczycielki |
ZIELONO MI…
|
ZIELONY DZIEŃ – W umówiony dzień zorganizowanie zielonego śniadania, bądź całego dnia (dzieci otrzymują zielone dodatki do potraw bądź nawet całe zielone dania: zielony kisiel, zielony sok z kiwi, zielone owoce, zielone warzywa, zieloną zupę, zielone naleśniki). Wszystkie dzieci tego dnia przychodzą ubrbane na zielono. |
IV |
Intendent, Kuchnia |
FOOTBOLOWO |
· Stworzenie przedszkolnej drużyny piłkarskiej · Turniej piłkarski między przedszkolny |
IX / X V |
Wszystkie nauczycielki |
AKCJA ODPROWADZAM SAM |
Udział w wiosennej akcji “Odprowadzam sam” mającej na celu eliminacje spalin poprzez wybieranie ekologicznych środków transportu. |
IV / V |
Wszystkie nauczycielki |
SPORTOWY MIKOŁAJ |
Przedszkolny konkurs plastyczny przedstawiający Świętego Mikołaja uprawiającego aktywność fizyczną. |
XII |
Nauczyciele / rodzice |
EDUKACJA MATEMATYCZNA
CELE GŁÓWNE:
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dziecko:
ZADANIE |
FORMY REALIZACJI |
DATA |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
UTWORZENIE KĄCIKÓW MATEMATYCZNYCH |
Utworzenie kącików matematycznych (waga, miarki, liczmany, gry matematyczne itp.) oraz przyrodniczych.
Wzbogacenie przedszkolnego bookcrossinu o gry planszowe, logiczne, matematyczne |
IX / X |
Wszystkie nauczycielki |
MATEMATYKA KOLOROWEGO DNIA |
Organizowanie cyklicznie dnia przyporządkowanego kolorami Jesień – pożegnanie lata - pomarańczowy – kwadrat Zima – Mikołajki – czerwony – trójkąt Wiosna – powitanie wiosny – zielony – koło Lato – Dzień dziecka – żółty - prostokąt |
Cyklicznie |
Wszystkie nauczycielki |
OBCHODY ŚWIATOWEGO DNIA MATEMATYKI |
Obchody Światowego Dnia Matematyki – nauka wybranego wieszyka o matematyce przez każdą grupę wiekową |
III |
Wszystkie nauczycielki |
KRÓLESTWO JESIENNYCH KSZTAŁTÓW |
Dzieci układają kompozycje płaskie figur geometrycznych z darów jesieni (kasztany, żołędzie, orzechy jarzębina itd. Ozdabianie figur geometrycznych darami natury. (zał.6) |
X |
Wszystkie nauczycielki |
GEOMETRYCZNE CUDAKI |
Konkurs wewnętrzny plastyczno – techniczny dla dzieci
|
XI |
Nauczycielki / dzieci / rodzice |
JESIENNE MEMORY (grupa I i II) / JESIENNE MUCHOMORKI (grupa III, IV,V) |
JESIENNE MEMORY: dzieci odnajdują pary ukrytych obrazków. Nazywają i wypowiadają się na temat. zwierząt i roślin odnalezionych na kartach. JESIENNE MUCHOMORKI: dzieci dopasowują ilość kropek na kapeluszach muchomora do zapisanej cyfry na nodze grzyba. Nauczyciel daje przykład prostego działania matematycznego i przelicza wynik wspólnie z dziećmi. Chętne dzieci próbują samodzielnie układać zadania. (zał.1) |
IX |
Wszystkie nauczycielki |
ORIENRUJ SIĘ |
Zabawa ruchowa metodą ćwiczeń. 1.Nauczyciel recytuje rymowankę, zadaniem dzieci jest wyklaskanie/wyskakanie ilości warzyw/owoców wymienionych w tekście. 2. rymowanak-pokazywanka: „Prawa noga” „Malarze”, „Stonoga” (zał.2) 3. zabawa „Sprytne piłeczki”: Nauczyciel dzieli dzieci na dwie równe grupy, ustawiają się jedno za drugim. Nauczyciel za pomocą dwóch piłek pokazuje ruchy jakie mają wykonywać dzieci (np. piłka podniesiona=ręce do góry, przesunięcie piłki w prawo=skok w prawo, kręcenie piłką=kręcenie biodrami itp.) |
IX |
Wszystkie nauczycielki |
PO DRUGIEJ STRONIE |
Symetria. Na dywanie za pomocą taśmy malarskiej nauczyciel wyznacza linię. Po jednej stronie za pomocą słomek/patyczków tworzy proste kształty. Zadaniem dzieci jest odwzorowanie ich po drugiej stronie linii. (zał.3) |
II |
Wszystkie nauczycielki |
WIOSENNE KODOWANKI |
Wprowadzenie elementów kodowania: - zadanie łączące kolor, cyfrę i znak; - zadanie łączące kolor z ułożeniem w przestrzeni (grupy III, IV,V). - zadanie łączące kolor i kształt (grupa I, II) (zał. 4) |
IV |
Wszystkie nauczycielki |
BYSTRE OCZKO |
Gra matematyczna. Nauczyciel przygotowuje planszę w kształcie kwadratu, nakrętki oraz tabliczki z wzorem jaki należy ułożyć na dużej planszy. (zał.5) |
V |
Wszystkie nauczycielki |
EDUKACJA PRZYRODNICZA
CELE GŁÓWNE:
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dziecko:
ZADANIE |
FORMY REALIZACJI |
DATA |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
KĄCIK PRZYRODY |
Zaaranżowanie kącika przyrody i aktualizacja go zgodnie z porami roku według pomysłu nauczyciela |
Zgodnie z porami roku |
Wszystkie nauczycielki |
ALBUMY PRZYRODNICZE |
Wykonanie w grupach albumu przyrodniczego na poszczególny temat: · Jeżyki i Zające: „Zwierzęta leśne” · Biedronki i Motyle: „Owady żyjące na łące” · Wiewiórki: „Drzewa rosnące w lesie i ich owoce” |
1 x w roku szkolnym |
Wszystkie nauczycielki |
NIE JESTEM SAM, |
Dokarmianie zimą ptaków, założenie karmników na ogrodzeniu przedszkolnym lub parapetach okiennych sal / konkurs dla dzieci i rodziców – zbudowanie karmnika |
Misiące zimowe |
Wszystkie nauczycielki |
ZABAWY BADAWCZE |
Wszelkiego rodzaju zabawy badawcze z wodą dowolnie wybrane przez nauczyciela (rozpuszczanie różnych substancji w wodzie, barwienie wody, parowanie i skraplanie, “Co pływa, co tonie”, krystalizacja soli / cukru). |
II |
Wszystkie nauczycielki |
SPACER NAD POBLISKI STAW ZIMĄ |
Ukazanie zmiany skupienia wody w stawie pod wpływem niskiej temperatury – zmiana wody w lód. Pogadanka na temat bezpieczeństwa i zakazu wchodzenia i jeżdżenia na łyżwach na zamarzniętym stawie. |
1 x w miesiącu zimowym |
Wszytkie nauczycielki |
KONKURSY |
Udział w zewnętrzych konkursach przyrodniczo - ekologicznych: · KONKURS PIOSENKI PRZYRODNICZEJ - EDYCJA I pt. „Zaśpiewaj dla Ziemi” |
Cyklicznie przez cały okres trwania planu |
Śnieg, Szymańska |
ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT |
Zorganizowanie zbiórki karmy i produktów dla potrzebujących zwierząt. |
X |
|
NA DALEKIEJ PÓŁNOCY / DZIEŃ PINGWINA |
Zapoznanie z życiem pingwinów i zwierząt żyjących na Antarktydzie Wykonanie grupowej makiety krajobrazu antarktycznego z dostępnych materiałów plastycznych. |
I |
Wszystkie grupy |
ZBIÓRKI |
Zbiórka zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz baterii i akumulatorów przenośnych |
Cały rok szkolny |
Nauczyciele wszystkich grup / rodzice |
PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA NR 47 „LEŚNA PĘTELKA” W GDYNI
Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM LOKALNYM
W KORELACJI Z KONCEPCJĄ ROCZNĄ
NA ROK SZKOLNY 2024/ 2025
Przedszkole jest bardzo ważnym etapem w rozwoju każdego dziecka, ponieważ stanowi pierwszy szczebel edukacji. Wprowadza je w świat kontaktów społecznych oraz przygotowuje do podjęcia nauki w szkole podstawowej. W trosce o wysoką jakość oddziaływań opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznych placówki pracownicy „Leśnej Pętelki” dbają o pozytywny obraz przedszkola przez zintegrowaną współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym. Efektem oddziaływań jest wzbogacanie wiedzy, umiejętności i doświadczeń dzieci w różnych dziedzinach. Rozwijanie ich zainteresowań oraz przygotowanie do prawidłowego funkcjonowania w społeczeństwie. Współpraca ta daje ponadto możliwość prezentowania swoich talentów, umiejętności i osiągnięć, uczy odpowiedzialności za drugiego człowieka, a także wpływa na właściwy rozwój emocjonalny dzieci.
Oto główne cele, jakie przyświecają nam w ramach wzajemnej współpracy z rodzicami i różnymi instytucjami:
Plan opracowany został w oparciu o:
ROCZNY PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA Z RODZICAMI
ZADANIA |
FORMY REALIZACJI |
TERMIN |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
ZEBRANIA GRUPOWE |
Spotkanie organizacyjne z dyrektorem przedszkola: - omówienie organizacji pracy przedszkola, zamierzeń wychowawczo – dydaktycznych na nowy rok szkolny; - zapoznanie z podstawą programową, programem wychowawczym, koncepcją pracy przedszkola; - przedstawienie obowiązujących procedur i regulaminów. |
wrzesień |
Dyrektor, wicedyrektor |
|
Zebrania informacyjno - organizacyjne prowadzone przez nauczycielki w poszczególnych grupach: - zapoznanie rodziców z Programem wychowania przedszkolnego; Koncepcją rocznej pracy przedszkola; - omówienie ramowego rozkładu dnia; - przedstawienie harmonogramu uroczystości przedszkolnych; - omówienie planowanych wydarzeń; - dokonanie wyboru przedstawicieli do Rady Rodziców; - zapoznanie rodziców z zasadami przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola; - aktualizacja danych rodziców (numery telefonów, adres, upoważnienia do odbioru dziecka z przedszkola itp.); - omówienie spraw bieżących grupy; - przekazanie informacji o wynikach obserwacji, postępach dzieci; - diagnoza postępów dzieci – przekazywanie informacji o wynikach; - przekazanie rodzicom dzieci 6-letnich pisemnej Informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej. |
według harmonogramu |
nauczycielki wszystkich grup |
ROZMOWY DORAŹNE, KONTAKTY INDYWIDUALNE, KONSULTACJE |
- rozmowa z rodzicami w celu poznania środowiska rodzinnego dziecka, poznanie oczekiwań rodziców; - konsultacje indywidualne z rodzicami w poszczególnych grupach w celu przekazywania rzetelnej informacji na temat rozwoju dziecka, jego osiągnięć i trudności w nabywaniu pożądanych umiejętności. Wspólne ustalenie kierunków pracy wychowawczo - dydaktycznej. |
cały rok szkolny wg podanych godzin dostępności nauczycielek grup |
nauczycielki wszystkich grup |
WSPÓŁPRACA |
- udział w spotkaniach Rady Rodziców - omawianie bieżących spraw związanych z życiem przedszkola; - udział rodziców w planowaniu pracy przedszkola; - planowanie wydatków ze składek na Radę Rodziców; - wspólne planowanie i organizowanie uroczystości przedszkolnych i wycieczek; - dofinansowanie uroczystości dla dzieci; - zakup upominków dla dzieci z okazji świąt, zakończenia roku szkolnego, itp. |
cały rok szkolny |
Dyrektor, przedstawiciele rodziców |
ZAJĘCIA OTWARTE, SPOTKANIA, WARSZTATY |
- organizowanie zajęć otwartych (umożliwienie rodzicom obserwacji własnego dziecka na tle grupy rówieśniczej); - czynne uczestnictwo rodziców w zajęciach polegające na wspólnym wykonywaniu np. prac plastycznych; - prezentowanie zawodów przez chętnych rodziców; - udział rodziców w głośnym czytaniu dzieciom. |
cały rok szkolny |
nauczycielki wszystkich grup |
WYSTAWA PRAC PLASTYCZNO- KONSTRUKCYJNYCH |
Ekspozycja prac plastycznych i wszelkich wytworów twórczości dziecięcej w celu zapoznania rodziców z: - efektami prac ich dzieci; - różnorodnymi technikami plastyczno – konstrukcyjnymi; - umiejętnościami plastycznymi dzieci; - umożliwienie obserwacji postępów dziecka; |
cały rok szkolny |
nauczycielki wszystkich grup |
ORGANIZACJA UROCZYSTOŚCI PRZEDSZKOLNYCH |
- angażowanie rodziców w przygotowanie uroczystości przedszkolnych.
|
według harmonogramu
|
Dyrektor, wicedyrektor, nauczycielki wszystkich grup, rodzice |
ANGAŻOWANIE RODZICÓW DO DZIAŁAŃ NA RZECZ GRUPY, PRZEDSZKOLA |
- udział rodziców i dzieci w wystawach i konkursach plastycznych skierowanych do dzieci i rodziców organizowanych na terenie przedszkola („Warzywniczek”, „Sportowy Mikołaj”, „Geometryczne cudaki”, „Karmnik dla ptaków”); - pomoc rodziców w organizowaniu wycieczek umożliwiających poznanie naszego miasta Gdyni; - udział w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”; - zachęcanie rodziców do udziału w realizowanych programach, projektach i przedsięwzięciach (stworzenie przedszkolnej książki kucharskiej, festyny, akcja ekologiczna „Odprowadzam sam”, zbiórka zużytych baterii, zbiórka elektroodpadów); - przygotowanie dzieci do konkursu piosenki przyrodniczej – edycja I pt. „Zaśpiewaj dla Ziemi”; - udział w akcjach charytatywnych: · Zbiórka darów rzeczowych dla małych pacjentów z Hospicjum dla Dzieci „Bursztynowa Przystań”; · ,,Szlachetna paczka” – pomoc dla wybranej rodziny; · ,,Burasek” – zbiórka dla kotów wolnobytujących. - wzbogacanie kącików zainteresowań; - dostarczanie materiałów potrzebnych do zajęć; - przygotowanie strojów dla dzieci na uroczystości przedszkolne, bale i inne imprezy; - organizacja atrakcji dla dzieci (upominki, pokazy, wycieczki); - przygotowywanie poczęstunku dla dzieci, zaproszonych gości na uroczystości; - darowizny na rzecz grupy i przedszkola. |
cały rok szkolny |
nauczycielki, rodzice |
DNI OTWARTE, |
Organizacja dni otwartych i spotkań adaptacyjnych dla dzieci nowoprzyjętych z rodzicami. - prowadzenie dni otwartych i zajęć adaptacyjnych dla dzieci, poznawanie placówki przez dziecko, wspólne gry i zabawy; - zapoznanie rodziców ze sposobami przygotowania dzieci do pozostawienia ich w przedszkolu. |
VIII 2024 wyznaczone dni w czasie rekrutacji |
Weronika Szymańska, Mirosława Pietrzyk, wyznaczone nauczycielki |
STRONA INTERNETOWA PRZEDSZKOLA |
Umożliwienie rodzicom uzyskiwania na bieżąco informacji z życia przedszkola. Prezentacja działań placówki na stronie internetowej i gazetkach grupowych dla rodziców. - systematyczna aktualizacja na stronie internetowej relacji z życia przedszkola poparta fotografiami, prezentacjami i krótkim komentarzem; - umieszczanie na stronie internetowej i gazetkach ważnych informacji dla rodziców, ogłoszeń, zamierzeń wychowawczo - dydaktycznych na każdy miesiąc, informacji o planowanych wycieczkach, uroczystościach, itp. |
cały rok szkolny |
Dyrektor, nauczycielki wszystkich grup |
ROCZNY PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM
PARTNER PRZEDSZKOLA |
FORMY WSPÓŁPRACY |
OSOBY ODPOWIEDZIALNE |
Urząd Miejski w Gdyni |
· zapraszanie przedstawicieli władz na uroczystości przedszkolne; · promocja przedszkola na stronach internetowych miasta. |
Dyrektor, wicedyrektor, wyznaczone nauczycielki |
Szkoła Podstawowa nr 44
|
· wizyta w szkole - zapoznanie dzieci przedszkolnych ze szkołą i rozkładem pomieszczeń (sale lekcyjne, stołówka, świetlica, sala gimnastyczna, biblioteka szkolna), poznanie zasad panujących w szkole; · ułatwienie przekroczenia progu przedszkole – szkoła; · udział dzieci w imprezach szkolnych oraz w zajęciach sportowych; · zapraszanie uczniów klas pierwszych na przedstawienia · udział uczniów ze szkoły w organizowanych na terenie przedszkola imprezach, festynach; · pozyskiwanie informacji o losach absolwentów przedszkola. |
Dyrektor, nauczycielki najstarszych grup |
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 3 w Gdyni |
· współpraca z psychologiem, pedagogiem i logopedą; · przeprowadzenie badań przesiewowych; · udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i ich rodzicom; · prowadzenie zajęć warsztatowych dla dzieci; · prowadzenie szkoleń i warsztatów dla rodziców i nauczycieli w poradni i na terenie placówki. · współpraca dotycząca bieżących problemów wychowawczych i rozwojowych dzieci. |
Dyrektor, nauczycielki, rodzice |
Miejska Biblioteka Publiczna |
· spotkania w bibliotece: 1. zwiedzanie biblioteki, poznanie zasad korzystania 2. udział w zajęciach bibliotecznych, głośnym czytaniu, teatrzykach, zabawach. |
nauczycielki grup starszych |
Gdyńskie Przedszkola Przedszkole nr 48/49/35 w Gdyni
|
· zorganizowanie wydarzeń międzyprzedszkolnych: konkursu „Gdynia ja wiem” oraz turnieju piłkarskiego; · udział w konkursach organizowanych przez inne placówki ze zwróceniem uwagi na konkursy przyrodniczo - ekologicze; · wymiana doświadczeń. |
nauczycielki grup starszych; zainteresowane nauczycielki
|
Komunalny Związek Gmin „Dolina Redy i Chylonki” |
· udział w zbiórce zużytych baterii oraz w zbiórce elektroodpadów; · udział w ekologicznym konkursie plastycznym. |
Kamila Łyszyk, nauczycielki w grupach, rodzice |
Komenda Miejska Policji Straż Miejska Ratownictwo Medyczne |
· organizowanie w przedszkolu cyklicznych spotkań z funkcjonariuszami Policji, Straży Miejskiej i Ratownictwa Medycznego – zapoznanie z umundurowaniem i zawodem policjanta, strażnika i ratownika medycznego; · prelekcje na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym, nauka prawidłowego przechodzenia przez ulicę, zachowania się wobec osób obcych i zwierząt; · spotkanie z psem tropiącym wraz z przewodnikiem – rola psa policyjnego i opieka nad nim, utrwalenie zasad zachowania się w kontaktach z psem, reagowanie na agresję ze strony psa; · kontrola pojazdów dokonywana przed wyjazdami dzieci na wycieczki autokarowe. |
Dyrektor, nauczycielki w grupach |
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Gdyni |
· spotkanie dzieci ze strażakami na terenie przedszkola lub poza nim, zajęcia edukacyjne w formie prelekcji i pokazów, poznanie pracy strażaka, pokaz sprzętu gaśniczego, ratowniczego, wozu strażackiego; · przeprowadzenie próbnej ewakuacji dzieci, nauczycieli · kontrola obiektu związana z bezpieczeństwem pożarowym. |
Dyrektor, nauczycielki w grupach
|
Stowarzyszenie Hospicjum im. |
· zbiórka darów rzeczowych dla małych pacjentów z Hospicjum dla Dzieci „Bursztynowa Przystań”; |
wszystkie nauczycielki, rodzice |
Fundacja ”Burasek” |
· zbiórka karmy i potrzebnych produktów dla kotów. |
Emilia Kupczyk, nauczycielki, rodzice |
Gdyńskie Centrum Sportu |
· udział w kampanii „Odprowadzam sam”. |
nauczycielki wszystkich grup |
Sklep warzywny |
|
nauczycielki wszystkich grup |
Gabinet stomatologiczny/ higienistka stomatologiczna |
|
nauczycielki wszystkich grup |
Media: - strony internetowe: http:przedszkole@p47.edu.gdynia.pl– strona internetowa przedszkola; - Gdynia Edukacyjna |
promocja przedszkola w środowisku lokalnym: - informowanie o ważniejszych wydarzeniach - przedstawianie osiągnięć i sukcesów wychowanków; - prezentowanie sprawozdań z imprez przedszkolnych oraz informacji z życia przedszkola. |
Dyrektor, nauczycielki |
Zewnętrzne instytucje doskonalenia zawodowego |
· systematyczne doskonalenie poprzez udział w szkoleniach, warsztatach, kursach – podnoszenie swoich kwalifikacji, umiejętności, doskonalenie form i metod pracy; · wykorzystywanie nabytych doświadczeń, zdobytej wiedzy i umiejętności w pracy z dziećmi, jego najbliższym otoczeniem i środowiskiem lokalnym; · dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami i placówkami. |
wszystkie nauczycielki |
Wydawnictwo „Zakamarki” |
· udział w projekcie „Przedszkolaki czytają – Projekt plecaczkowy” – jedenasta edycja. |
Emilia Kupczyk – koordynator wszystkie nauczycielki |
Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza |
· realizacja programu edukacyjnego „Mali, wielcy odkrywcy” dotyczącego eksperymentowania. |
Emilia Kupczyk |
PRZEWIDYWANE EFEKTY:
EWALUACJA:
"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”
81-189 Gdynia
ul. Maciejewicza 9