Przerwa wakacyjna - SIERPIEŃ 2025
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

KONCEPCJA ROCZNEJ PRACY LEŚNEJ PĘTELKI

ROCZNA KONCEPCJA PRACY

PRZEDSZKOLA NR 47
,,LEŚNA PĘTELKA” W GDYNI

ROK SZKOLNY 2024/2025

 

" Pętelkowe raz, dwa, trzy - matematyczne przygody pośród ruchu i przyrody”

 

Kierunki polityki oświatowej w roku szkolnym 2024/2025:

 

  1. Edukacja prozdrowotna - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
  2. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

 

Przedszkole odgrywa znaczącą rolę w rozbudzaniu zainteresowań matematycznych, przyrodniczych i ruchowych u dzieci. Edukacja ta musi być połączona z kształtowaniem odporności emocjonalnej, myśleniem sensoryczno-motorycznym, ruchowo-spostrzegawczym oraz ćwiczeniami podstawowych umiejętności matematycznych. Dzieci uczą się przez praktyczne działania na przedmiotach, a ich aktywność intelektualna związana poznawaniem świata odbywa się w procesie spostrzegania i obserwacji. Połącznie aktywności ruchowych z elementami matematyki
i przyrody może być przyjemną zabawą a przy okazji buduje stabilne i bogate fundamenty wielostronnego rozwoju każdego przedszkolaka.

 

 

METODY I FORMY REALIZACJI PROGRAMU:

 

W realizacji programu dominować będą metody czynne oparte na działalności dziecka tj.:

  • metoda zadań stawianych dziecku: nauczyciel stawia przed dzieckiem zadanie, które próbuje rozwiązać samodzielnie.
  • Metoda ćwiczeń: naśladowanie i utrwalanie przez dzieci pewnych czynności.
  • Metoda samodzielnych doświadczeń: ułatwienie dzieciom nawiązywania kontaktów przyrodą i społeczeństwem (wycieczki, spacery, zajęcia w terenie itd.).

EDUKACJA PROZDROWOTNA

CELE GŁÓWNE:

  • Popularyzacja zdrowego stylu życia;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  •  dbanie o prawidłową postawę ciała.
  • Wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dziecka.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

 Dziecko:

  • rozumie i przestrzega konieczności codziennych zabiegów higienicznych;
  • potrafi kulturalnie zjeść posiłek;
  • kontroluje swój wygląd;
  • przestrzega porządku i ładu wokół siebie;
  • potrafi umiejętnie i świadomie przeciwdziałać zmarznięciu i przegrzaniu
  • chętnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych;
  • wie, że musi dbać o prawidłową postawę ciała;
  • wie, że ruch na świeżym powietrzu to zdrowie;
  • zna różne formy aktywnego wypoczynku;
  • potrafi unikać nadmiernego hałasu;
  • rozumie szkodliwość wielogodzinnego korzystania z komputera, tabletu oraz telewizji;
  • zna zasady bezpiecznego zachowania się w przedszkolu;
  • zna podstawowe zasady ruchu drogowego;

 

ZADANIE

FORMY REALIZACJI

DATA

OSOBY ODPOWIEDZIALNE

CZYŚCIUCHOWO

·         Mycie to nawyk – częste ćwiczenia praktyczne wyrabiające nawyk przyzwyczajeń sprzyjających zdrowiu każdego dnia, tj: troska o czystość ciała; częste mycie rąk w ciągu dnia;  dbanie o estetyczną fryzurę;     zwracanie uwagi na czysty, estetyczny wygląd ubrania; prawidłowe korzystanie z umywalki i toalety. Uwrażliwianie dzieci o skutkach brania do buzi przedmiotów dotykanych
i używanych przez inne osoby.

·         „Moje czyste ręce” – przedstawienie higieny rąk w formie plastycznej (forma dowolna).

Cały okres trwania planu

 

 

 

 

 

 

 

II

 

Wszystkie nauczycielki

 

 

 

 

 

 

 

 

Wszystkie nauczycielki

Dbanie o codzienne przebywanie na świeżym powietrzu

Codzienne wyjścia na plac przedszkolny, spacery. W czasie nieobecności dzieci w sali przestrzeganie wietrzenia pomieszczeń.

Cały rok szkolny

Wszystkie nauczycielki

 

GIMNASTYKA DLA SMYKA NA DWORZE

·         Organizowanie zajęć ruchowych na świeżym powietrzu na tarasie przedszkolnym z użyciem sprzętu terenowego.

·          Zabawa z dziećmi w klasyczne zabawy, tj „ciuciubabka”, „raz, dwa, trzy Baba Jaga Patrzy, „Baloniku mój malutki”, „Berek”.

Wczesna jesień,

Sezon wiosenno – letni (raz
w tygodniu)

Wszystkie nauczycielki

SPORTOWY DZIEŃ DZIECKA

 Sportowe igraszki – międzygrupowe zawody/rozgrywki sportowe dla dzieci przedszkolnych w ogrodzie i tarasie przedszkolnym; stworzenie sportowych stacji z zadaniami dla dzieci.

 

VI

Nauczycielki wszystkich grup

GIMNASTYCZNIE

Zapewnienie dzieciom optymalnej ilości ruchu podczas zajęć dydaktycznych i zabaw ruchowych. Prowadzenie zabaw ruchowych. Korzystanie z różnorodnych pomocy dydaktycznych podczas prowadzenia ćwiczeń porannych oraz zajęć gimnastycznych.

 

Ćwiczenia gimnastyczne z przebieraniem w stroje sportowe.

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

1 x w tygodniu przez cały okres trwania planu

Wszystkie nauczycielki

 

 

 

 

 

Wszystkie nauczycielki

CYKLICZNE SPOTKANIA Z RATOWNIKIEM MEDYCZNYM,

POLICJANTAMI

Nauka udzielania pierwszej pomocy;

Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa, - przyswojenie wiedzy o zagrożeniach na drodze i innych niebezpieczeństwach, na które mogą być narażone dzieci. Utrwalenie wiedzy o pracy służb ratunkowych i numeru alarmowego 112.

1 x w roku  szkolnym

Nauczycielki grup starszych

WYJŚIE DO GABINETU STOMATOLOGICZNEGO / SPOTKANIE Z HIGIENISTKA STOMATOLOGICZNĄ

Organizacja wyjścia do wybranego gabinetu stomatologicznego lub zaproszenie higienistki stomatologicznej
w celu zdobycia wiedzy na temat prawidłowej higieny jamy ustnej.

 

 

XI

Wszystkie nauczycielki

WIEM CO JEM

·         Stworzenie przedszkolnej książki kucharskiej – zachęcanie rodziców do przynoszenia przepisów kulinarnych gdzie głównymi składnikami są warzywa
i owoce.

·         Kącik zdrowych słodyczy – stworzenie w każdej grupie zdrowych słodyczy, np: kulki mocy, brownie z fasoli, wykonawanie zdrowego sheke’a

·         Zielone ogródki – założenie w salach zielonych kącików, wysiew nasion do doniczek, podlewanie
i obserwowanie wzrostu.

·         Wykonanie w grupie zdrowych, kolorowych kanapek

 

Cały rok szkolny

 

 

 

II

 

 

III

 

 

XI

 

 

Wszystkie nauczycielki / rodzice

 

 

Nauczycielki wszystkich grup

 

 

 

 

Nauczycielki grup młodszych

 

WARZYWNIACZEK

Wyjście do sklepu  warzywnego - zwrócenie uwagi dzieci na różnorodność odmian owoców i warzyw.

 

IX / X

Nauczycielki wszystkich grup

ORGANIZACJA KONKURSU “WARZYWNIACZEK”

 Konkurs polegający na wystawie stworków z warzyw i owoców  wykonanych przez dzieci i ich rodziców.

 

X

Szymańska, Śnieg

ZIELONE OGRÓDKI

Założenie w salach zielonych kącików, wysiew nasion do doniczek, podlewanie i obserwowanie wzrostu roślin.

 

III

Wszystkie nauczycielki

ZIELONO MI…

 

ZIELONY DZIEŃ – W umówiony dzień zorganizowanie zielonego śniadania, bądź całego dnia (dzieci otrzymują zielone dodatki do potraw bądź nawet całe zielone dania: zielony kisiel, zielony sok z kiwi, zielone owoce, zielone warzywa, zieloną zupę, zielone naleśniki). Wszystkie dzieci tego dnia przychodzą ubrbane na zielono.

 

 

IV

Intendent, Kuchnia

FOOTBOLOWO

·         Stworzenie przedszkolnej drużyny piłkarskiej

·         Turniej piłkarski między przedszkolny

IX / X

V

Wszystkie nauczycielki

AKCJA ODPROWADZAM  SAM

Udział w wiosennej akcji “Odprowadzam sam” mającej na celu eliminacje spalin poprzez wybieranie ekologicznych środków transportu.

 

IV / V

Wszystkie nauczycielki

SPORTOWY MIKOŁAJ

Przedszkolny konkurs plastyczny przedstawiający Świętego Mikołaja uprawiającego aktywność fizyczną.

XII

Nauczyciele / rodzice

 

EDUKACJA MATEMATYCZNA

 

CELE GŁÓWNE:

  • Stymulowanie rozwoju aktywności dzieci po przez zastosowanie różnorodnych ćwiczeń i zabaw prowadzących do zdobycia umiejętności matematycznych;

CELE SZCZEGÓŁOWE:

Dziecko:

  • Przewiduje skutki czynności manipulacyjnych na przedmiotach;
  • Potrafi przełożyć rytm z jednej reprezentacji na drugą np. ze słuchu na czynność;
  • Rozpoznaje przedmioty i rzeczy w kształcie liter, cyfr i figur geometrycznych;
  • Odczytuje zakodowane treści;
  • Liczy obiekty, porównuje i ustala liczebność zbiorów;

 

ZADANIE

FORMY REALIZACJI

DATA

OSOBY ODPOWIEDZIALNE

UTWORZENIE KĄCIKÓW MATEMATYCZNYCH

Utworzenie kącików matematycznych (waga, miarki, liczmany, gry matematyczne itp.) oraz przyrodniczych.

 

Wzbogacenie przedszkolnego bookcrossinu o gry planszowe, logiczne, matematyczne

IX / X

Wszystkie nauczycielki

MATEMATYKA KOLOROWEGO DNIA

Organizowanie cyklicznie dnia przyporządkowanego kolorami
i figurami geometrycznymi w nawiązaniu do pór roku

Jesień – pożegnanie lata -  pomarańczowy – kwadrat

Zima – Mikołajki – czerwony – trójkąt

Wiosna – powitanie wiosny – zielony – koło

Lato – Dzień dziecka – żółty - prostokąt

Cyklicznie

Wszystkie nauczycielki

OBCHODY ŚWIATOWEGO DNIA MATEMATYKI

Obchody Światowego Dnia Matematyki – nauka wybranego wieszyka o matematyce przez każdą grupę wiekową

III

Wszystkie nauczycielki

KRÓLESTWO JESIENNYCH KSZTAŁTÓW

 Dzieci układają kompozycje płaskie figur geometrycznych z darów jesieni (kasztany, żołędzie, orzechy jarzębina itd. Ozdabianie figur geometrycznych darami natury. (zał.6)

X

Wszystkie nauczycielki

GEOMETRYCZNE CUDAKI

Konkurs wewnętrzny plastyczno – techniczny dla dzieci
i rodziców,  ekspozycja prac w holu przedszkola.

 

XI

Nauczycielki / dzieci / rodzice

JESIENNE MEMORY

(grupa I i II)

/ JESIENNE MUCHOMORKI

(grupa III, IV,V)

JESIENNE MEMORY: dzieci odnajdują pary ukrytych obrazków. Nazywają i wypowiadają się na temat. zwierząt i roślin odnalezionych na kartach.

JESIENNE MUCHOMORKI: dzieci dopasowują ilość kropek na kapeluszach muchomora do zapisanej cyfry na nodze grzyba. Nauczyciel daje przykład prostego działania matematycznego i przelicza wynik wspólnie z dziećmi. Chętne dzieci próbują samodzielnie układać zadania. (zał.1)

IX

Wszystkie nauczycielki

ORIENRUJ SIĘ

Zabawa ruchowa metodą ćwiczeń.

1.Nauczyciel recytuje rymowankę, zadaniem dzieci jest wyklaskanie/wyskakanie ilości warzyw/owoców wymienionych w tekście.

2. rymowanak-pokazywanka:

„Prawa noga”

„Malarze”, „Stonoga” (zał.2)

3. zabawa „Sprytne piłeczki”:

Nauczyciel dzieli dzieci na dwie równe grupy, ustawiają się jedno za drugim. Nauczyciel za pomocą dwóch piłek pokazuje ruchy jakie mają wykonywać dzieci (np. piłka podniesiona=ręce do góry, przesunięcie piłki w prawo=skok w prawo, kręcenie piłką=kręcenie biodrami itp.)

IX

Wszystkie nauczycielki

PO DRUGIEJ STRONIE

Symetria. Na dywanie za pomocą taśmy malarskiej nauczyciel wyznacza linię. Po jednej stronie za pomocą słomek/patyczków tworzy proste kształty. Zadaniem dzieci jest odwzorowanie ich po drugiej stronie linii. (zał.3)

II

Wszystkie nauczycielki

WIOSENNE KODOWANKI

Wprowadzenie elementów kodowania:

- zadanie łączące kolor, cyfrę i znak;

- zadanie łączące kolor z ułożeniem w przestrzeni (grupy III, IV,V).

- zadanie łączące kolor i kształt (grupa I, II) (zał. 4)

IV

Wszystkie nauczycielki

BYSTRE OCZKO

Gra matematyczna. Nauczyciel przygotowuje planszę w kształcie kwadratu, nakrętki oraz tabliczki z wzorem jaki należy ułożyć na dużej planszy. (zał.5)

V

Wszystkie nauczycielki

 

 

EDUKACJA PRZYRODNICZA

CELE GŁÓWNE:

  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych po przez poznawanie otaczającego świata przyrody;
  • Poznanie różnych ekosystemów występujących w najbliższej okolicy;
  • Budzenie przyjaznego stosunku do roślin i zwierząt przez kształtowanie właściwych postaw.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

Dziecko:

  • Zdobywa i poszerza wiadomości z zakresu przyrody, po przez poznawanie poszczególnych ekosystemów;
  • Poznaje różne gatunki fauny i flory;
  • Poznaje przyrodę przez oglądanie, poszukiwanie i obserwowanie poszczególnych zjawisk.

ZADANIE

FORMY REALIZACJI

DATA

OSOBY ODPOWIEDZIALNE

KĄCIK PRZYRODY

Zaaranżowanie kącika przyrody i aktualizacja go zgodnie z porami roku według pomysłu nauczyciela

Zgodnie z porami roku

Wszystkie nauczycielki

ALBUMY PRZYRODNICZE

Wykonanie w grupach albumu przyrodniczego na  poszczególny temat:

·         Jeżyki i Zające: „Zwierzęta leśne”

·         Biedronki i Motyle: „Owady żyjące na łące”

·         Wiewiórki: „Drzewa rosnące w lesie i ich owoce”

1 x w roku szkolnym

Wszystkie nauczycielki

NIE JESTEM SAM,
O PTASZKI DBAM

 Dokarmianie zimą ptaków, założenie karmników na ogrodzeniu przedszkolnym lub parapetach okiennych sal / konkurs dla dzieci i rodziców – zbudowanie karmnika

Misiące zimowe

Wszystkie nauczycielki

ZABAWY BADAWCZE

Wszelkiego rodzaju zabawy badawcze z wodą dowolnie wybrane przez nauczyciela  (rozpuszczanie różnych substancji w wodzie, barwienie wody, parowanie i skraplanie, “Co pływa, co tonie”, krystalizacja soli / cukru).

II

Wszystkie nauczycielki

SPACER NAD POBLISKI STAW ZIMĄ

Ukazanie zmiany skupienia wody w stawie pod wpływem niskiej temperatury – zmiana wody w lód. Pogadanka na temat bezpieczeństwa i zakazu wchodzenia i jeżdżenia na łyżwach na zamarzniętym stawie.

1 x w miesiącu zimowym

Wszytkie nauczycielki

KONKURSY

Udział w zewnętrzych konkursach przyrodniczo - ekologicznych:

·         KONKURS PIOSENKI PRZYRODNICZEJ - EDYCJA I pt. „Zaśpiewaj dla Ziemi”

Cyklicznie przez cały okres trwania planu

         Śnieg, Szymańska

ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT

Zorganizowanie zbiórki karmy i produktów dla potrzebujących zwierząt.

X

 

NA DALEKIEJ PÓŁNOCY / DZIEŃ PINGWINA

Zapoznanie z życiem   pingwinów i zwierząt żyjących na Antarktydzie

Wykonanie grupowej makiety krajobrazu antarktycznego z dostępnych materiałów plastycznych.

I

Wszystkie grupy

ZBIÓRKI

Zbiórka zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz baterii i akumulatorów przenośnych

Cały rok szkolny

Nauczyciele wszystkich grup / rodzice

 

 

PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA NR 47 „LEŚNA PĘTELKA” W GDYNI

Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM LOKALNYM
W KORELACJI Z KONCEPCJĄ ROCZNĄ

NA ROK SZKOLNY 2024/ 2025

 

Przedszkole jest bardzo ważnym etapem w rozwoju każdego dziecka, ponieważ stanowi pierwszy szczebel edukacji. Wprowadza je w świat kontaktów społecznych oraz przygotowuje do podjęcia nauki w szkole podstawowej. W trosce o wysoką jakość oddziaływań opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznych placówki pracownicy „Leśnej Pętelki” dbają o pozytywny obraz przedszkola przez zintegrowaną współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym. Efektem oddziaływań jest wzbogacanie wiedzy, umiejętności i doświadczeń dzieci w różnych dziedzinach. Rozwijanie ich zainteresowań oraz przygotowanie do prawidłowego funkcjonowania w społeczeństwie. Współpraca ta daje ponadto możliwość prezentowania swoich talentów, umiejętności i osiągnięć, uczy odpowiedzialności za drugiego człowieka, a także wpływa na właściwy rozwój emocjonalny dzieci.

 

Oto główne cele, jakie przyświecają nam w ramach wzajemnej współpracy z rodzicami i różnymi instytucjami:

  1. Integracja przedszkola z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
  2. Promowanie osiągnięć przedszkola, jego wychowanków i nauczycieli.
  3. Włączanie rodziców w życie przedszkola, umożliwienie im udziału w tworzeniu warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju ich dzieci.
  4. Integracja oddziaływań wychowawczych.
  5. Kształtowanie poczucia własnej wartości dziecka jako członka społeczności lokalnej i regionalnej.
  6. Wzmacnianie więzi z krajem ojczystym i świadomości obywatelskiej.
  7. Poznawanie tradycji związanych z obchodami różnych uroczystości i świąt.
  8. Kształtowanie szacunku do własnego miasta i kraju.

 

Plan opracowany został w oparciu o:

  • sformułowane wnioski na posiedzeniu rady pedagogicznej kończącym rok szkolny;
  • treści podstawy programowej;
  • diagnozę potrzeb i zainteresowań;
  • treści zawarte w przyjętej koncepcji pracy przedszkola "Pętelkowe raz, dwa, trzy - matematyczne przygody pośród ruchu i przyrody” oraz w planie „Nim wyjedziesz za granicę poznaj swoją okolicę”.

 

ROCZNY PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA Z RODZICAMI

ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN

OSOBY ODPOWIEDZIALNE

ZEBRANIA GRUPOWE
Z RODZICAMI

Spotkanie organizacyjne z dyrektorem przedszkola:

-        omówienie organizacji pracy przedszkola, zamierzeń wychowawczo – dydaktycznych na nowy rok szkolny;

-        zapoznanie z podstawą programową, programem wychowawczym, koncepcją pracy przedszkola;

-        przedstawienie obowiązujących procedur i regulaminów.

wrzesień

Dyrektor, wicedyrektor

 

Zebrania informacyjno - organizacyjne prowadzone przez nauczycielki  w poszczególnych grupach:

-        zapoznanie rodziców z Programem wychowania przedszkolnego; Koncepcją rocznej pracy przedszkola;

-        omówienie ramowego rozkładu dnia;

-        przedstawienie harmonogramu uroczystości przedszkolnych;

-        omówienie planowanych wydarzeń;

-        dokonanie wyboru przedstawicieli do Rady Rodziców;

-        zapoznanie rodziców z zasadami przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola;

-        aktualizacja danych rodziców (numery telefonów, adres, upoważnienia do odbioru dziecka z przedszkola itp.);

-        omówienie spraw bieżących grupy;

-        przekazanie informacji o wynikach obserwacji, postępach dzieci;

-        diagnoza postępów dzieci – przekazywanie informacji o wynikach;

-        przekazanie rodzicom dzieci 6-letnich pisemnej Informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej.

według harmonogramu

nauczycielki wszystkich grup

ROZMOWY DORAŹNE, KONTAKTY INDYWIDUALNE, KONSULTACJE

-        rozmowa z rodzicami w celu poznania środowiska rodzinnego dziecka, poznanie oczekiwań rodziców;

-        konsultacje indywidualne z rodzicami w poszczególnych grupach w celu przekazywania rzetelnej informacji na temat rozwoju dziecka, jego osiągnięć i trudności w nabywaniu pożądanych umiejętności. Wspólne ustalenie kierunków pracy wychowawczo - dydaktycznej.

cały rok szkolny wg podanych godzin dostępności nauczycielek grup

nauczycielki wszystkich grup

WSPÓŁPRACA
Z RADĄ RODZICÓW

-        udział w spotkaniach Rady Rodziców - omawianie bieżących spraw związanych z życiem przedszkola;

-        udział rodziców w planowaniu pracy przedszkola;

-        planowanie wydatków ze składek na Radę Rodziców;

-        wspólne planowanie i organizowanie uroczystości przedszkolnych i wycieczek;

-        dofinansowanie uroczystości dla dzieci;

-        zakup upominków dla dzieci z okazji świąt, zakończenia roku szkolnego, itp.

cały rok szkolny

Dyrektor, przedstawiciele rodziców
z poszczególnych grup

ZAJĘCIA OTWARTE, SPOTKANIA, WARSZTATY

-        organizowanie zajęć otwartych (umożliwienie rodzicom obserwacji własnego dziecka na tle grupy rówieśniczej);

-        czynne uczestnictwo rodziców w zajęciach polegające na wspólnym wykonywaniu np. prac plastycznych;

-        prezentowanie zawodów przez chętnych rodziców;

-        udział rodziców w głośnym czytaniu dzieciom.

cały rok szkolny

nauczycielki wszystkich grup

WYSTAWA PRAC PLASTYCZNO- KONSTRUKCYJNYCH

Ekspozycja prac plastycznych i wszelkich wytworów twórczości dziecięcej w celu zapoznania rodziców z:

-        efektami prac ich dzieci;

-        różnorodnymi technikami plastyczno – konstrukcyjnymi;

-        umiejętnościami plastycznymi dzieci;

-        umożliwienie obserwacji postępów dziecka;

cały rok szkolny

nauczycielki wszystkich grup

ORGANIZACJA UROCZYSTOŚCI PRZEDSZKOLNYCH

-        angażowanie rodziców w przygotowanie uroczystości przedszkolnych.

 

według harmonogramu

 

Dyrektor, wicedyrektor,

nauczycielki wszystkich grup, rodzice

ANGAŻOWANIE RODZICÓW DO DZIAŁAŃ NA RZECZ GRUPY, PRZEDSZKOLA

-        udział rodziców i dzieci w wystawach i konkursach plastycznych skierowanych do dzieci i rodziców organizowanych na terenie przedszkola („Warzywniczek”, „Sportowy Mikołaj”, „Geometryczne cudaki”, „Karmnik dla ptaków”);

-        pomoc rodziców w organizowaniu wycieczek umożliwiających poznanie naszego miasta Gdyni;

-        udział w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”;

-        zachęcanie rodziców do udziału w realizowanych programach, projektach i przedsięwzięciach (stworzenie przedszkolnej książki kucharskiej, festyny, akcja ekologiczna „Odprowadzam sam”, zbiórka zużytych baterii, zbiórka elektroodpadów);

-        przygotowanie dzieci do konkursu piosenki przyrodniczej – edycja I pt. „Zaśpiewaj dla Ziemi”;

-        udział w akcjach charytatywnych:

·        Zbiórka darów rzeczowych dla małych pacjentów z Hospicjum dla Dzieci „Bursztynowa Przystań”;

·        ,,Szlachetna paczka” – pomoc dla wybranej rodziny;

·        ,,Burasek” – zbiórka dla kotów wolnobytujących.

-        wzbogacanie kącików zainteresowań;

-        dostarczanie materiałów potrzebnych do zajęć;

-        przygotowanie strojów dla dzieci na uroczystości przedszkolne, bale i inne imprezy;

-        organizacja atrakcji dla dzieci (upominki, pokazy, wycieczki);

-        przygotowywanie poczęstunku dla dzieci, zaproszonych gości na uroczystości;

-        darowizny na rzecz grupy i przedszkola.

 

cały rok szkolny

 

nauczycielki, rodzice

DNI OTWARTE,
SPOTKANIA ADAPTACYJNE

Organizacja dni otwartych i spotkań adaptacyjnych dla dzieci nowoprzyjętych z rodzicami.

-        prowadzenie dni otwartych i zajęć adaptacyjnych dla dzieci, poznawanie placówki przez dziecko, wspólne gry i zabawy;

-        zapoznanie rodziców ze sposobami przygotowania dzieci do pozostawienia ich w przedszkolu.

VIII 2024

wyznaczone dni w czasie rekrutacji

Weronika Szymańska, Mirosława Pietrzyk, wyznaczone nauczycielki

STRONA INTERNETOWA PRZEDSZKOLA
ORAZ
GAZETKI INFORMACYJNE DLA RODZICÓW

Umożliwienie rodzicom uzyskiwania na bieżąco informacji z życia przedszkola. Prezentacja działań placówki na stronie internetowej i gazetkach grupowych dla rodziców.

-        systematyczna aktualizacja na stronie internetowej relacji z życia przedszkola poparta fotografiami, prezentacjami i krótkim komentarzem;

-        umieszczanie na stronie internetowej i gazetkach ważnych informacji dla rodziców, ogłoszeń, zamierzeń wychowawczo - dydaktycznych na każdy miesiąc, informacji o planowanych wycieczkach, uroczystościach, itp.

cały rok szkolny

Dyrektor,

nauczycielki wszystkich grup

 

ROCZNY PLAN WSPÓŁPRACY PRZEDSZKOLA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM

PARTNER PRZEDSZKOLA

FORMY WSPÓŁPRACY

OSOBY ODPOWIEDZIALNE

Urząd Miejski w Gdyni

·         zapraszanie przedstawicieli władz na uroczystości przedszkolne;

·         promocja przedszkola na stronach internetowych miasta.

Dyrektor,

wicedyrektor,

wyznaczone nauczycielki

Szkoła Podstawowa nr  44

 

·         wizyta w szkole - zapoznanie dzieci przedszkolnych ze szkołą i rozkładem pomieszczeń (sale lekcyjne, stołówka, świetlica, sala gimnastyczna, biblioteka szkolna), poznanie zasad panujących w szkole;

·         ułatwienie przekroczenia progu przedszkole – szkoła;

·         udział dzieci w imprezach szkolnych oraz w zajęciach sportowych;

·         zapraszanie uczniów klas pierwszych na przedstawienia
w wykonaniu dzieci najstarszych, wspólne zabawy integracyjne;

·         udział uczniów ze szkoły w organizowanych na terenie przedszkola imprezach, festynach;

·         pozyskiwanie informacji o losach absolwentów przedszkola.

Dyrektor,

nauczycielki najstarszych grup

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 3 w Gdyni

·         współpraca z psychologiem, pedagogiem i logopedą;

·         przeprowadzenie badań przesiewowych;

·         udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i ich rodzicom;

·         prowadzenie zajęć warsztatowych dla dzieci;

·         prowadzenie szkoleń i warsztatów dla rodziców i nauczycieli w poradni i na terenie placówki.

·         współpraca dotycząca bieżących problemów wychowawczych i rozwojowych dzieci.

Dyrektor,

nauczycielki, rodzice

Miejska Biblioteka Publiczna

·         spotkania w bibliotece:

1.      zwiedzanie biblioteki, poznanie zasad korzystania
z biblioteki i czytelni, poznanie pracy bibliotekarza;

2.      udział w zajęciach bibliotecznych, głośnym czytaniu, teatrzykach, zabawach.

nauczycielki grup starszych

Gdyńskie Przedszkola

Przedszkole nr 48/49/35 w Gdyni

 

 

 

 

·         zorganizowanie wydarzeń międzyprzedszkolnych: konkursu „Gdynia ja wiem” oraz turnieju piłkarskiego;

·         udział w konkursach organizowanych przez inne placówki ze zwróceniem uwagi na konkursy przyrodniczo - ekologicze;

·         wymiana doświadczeń.

nauczycielki grup starszych;

zainteresowane nauczycielki

 

Komunalny Związek Gmin „Dolina Redy i Chylonki”

·         udział w zbiórce zużytych baterii oraz w zbiórce elektroodpadów;

·         udział w ekologicznym konkursie plastycznym.

Kamila Łyszyk,

nauczycielki w grupach,

rodzice

Komenda Miejska Policji

Straż Miejska

Ratownictwo Medyczne

·         organizowanie w przedszkolu cyklicznych spotkań z funkcjonariuszami Policji, Straży Miejskiej i Ratownictwa Medycznego – zapoznanie z umundurowaniem i zawodem policjanta, strażnika i ratownika medycznego;

·         prelekcje na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym, nauka prawidłowego przechodzenia przez ulicę, zachowania się wobec osób obcych i zwierząt;

·         spotkanie z psem tropiącym wraz z przewodnikiem – rola psa policyjnego i opieka nad nim, utrwalenie zasad zachowania się w kontaktach z psem, reagowanie na agresję ze strony psa;

·         kontrola pojazdów dokonywana przed wyjazdami dzieci na wycieczki autokarowe.

Dyrektor,

nauczycielki w grupach

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Gdyni

·         spotkanie dzieci ze strażakami na terenie przedszkola lub poza nim, zajęcia edukacyjne w formie prelekcji i pokazów, poznanie pracy strażaka, pokaz sprzętu gaśniczego, ratowniczego, wozu strażackiego;

·         przeprowadzenie próbnej ewakuacji dzieci, nauczycieli
i pracowników placówki;

·         kontrola obiektu związana z bezpieczeństwem pożarowym.

Dyrektor,

nauczycielki w grupach

 

 

 

Stowarzyszenie Hospicjum im.
św. Wawrzyńca w Gdyni

·         zbiórka darów rzeczowych dla małych pacjentów z Hospicjum dla Dzieci „Bursztynowa Przystań”;

wszystkie nauczycielki,

rodzice

Fundacja ”Burasek”

·         zbiórka karmy i potrzebnych produktów dla kotów.

Emilia Kupczyk, nauczycielki, rodzice

Gdyńskie Centrum Sportu

·         udział w kampanii „Odprowadzam sam”.

nauczycielki wszystkich grup

Sklep warzywny

  • wyjście do sklepu warzywnego.

nauczycielki wszystkich grup

Gabinet stomatologiczny/ higienistka stomatologiczna

  • wyjście do gabinetu stomatologicznego lub wizyta higienistki stomatologicznej.

nauczycielki wszystkich grup

Media:

-        strony internetowe:

http:przedszkole@p47.edu.gdynia.pl– strona internetowa przedszkola;

-          Gdynia Edukacyjna

promocja przedszkola w środowisku lokalnym:

-     informowanie o ważniejszych wydarzeniach
z funkcjonowania naszego przedszkola;

-     przedstawianie osiągnięć i sukcesów wychowanków;

-     prezentowanie sprawozdań z imprez przedszkolnych oraz informacji z życia przedszkola.

Dyrektor,

nauczycielki

Zewnętrzne instytucje doskonalenia zawodowego

·         systematyczne doskonalenie poprzez udział w szkoleniach, warsztatach, kursach – podnoszenie swoich kwalifikacji, umiejętności, doskonalenie form i metod pracy;

·         wykorzystywanie nabytych doświadczeń, zdobytej wiedzy i umiejętności w pracy z dziećmi, jego najbliższym otoczeniem i środowiskiem lokalnym;

·         dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami i placówkami.

wszystkie nauczycielki

Wydawnictwo „Zakamarki”

·         udział w projekcie „Przedszkolaki czytają – Projekt plecaczkowy” – jedenasta edycja.

Emilia Kupczyk – koordynator

wszystkie nauczycielki

Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza

·         realizacja programu edukacyjnego „Mali, wielcy odkrywcy” dotyczącego eksperymentowania.

Emilia Kupczyk

 

PRZEWIDYWANE EFEKTY:

  1. Zaangażowanie rodziców i środowiska lokalnego w uatrakcyjnianiu procesu edukacyjnego.
  2. Poznanie środowiska lokalnego i działanie na rzecz wzajemnego rozwoju.
  3. Ujednolicenie oddziaływań wychowawczych ułatwiających dziecku zrozumienie i poznanie świata oraz właściwego w nim funkcjonowania.
  4. Uwrażliwienie na potrzeby otoczenia – bezinteresowna pomoc innym, empatia.
  5. Rozwijanie poczucia własnej tożsamości, budzenie świadomości narodowej, patriotyzmu, szacunku do lokalnej społeczności i swojej
  6. Rozbudzanie zainteresowań światem przyrody, zjawiskami przyrodniczymi, różnorodnymi formami pracy badawczej.
  7. Nabywanie wiary we własne siły i możliwości, chętne i odważne prezentowanie swoich umiejętności i osiągnięć.
  8. Nabywanie umiejętności kulturalnego zachowania się w instytucjach i na imprezach kulturalnych.
  9. Upowszechnienie wiedzy o działalności przedszkola w środowisku.

 

EWALUACJA:

  1. Zapisy w dziennikach, planach miesięcznych.
  2. Kroniki, zdjęcia w galerii przedszkolnej, podziękowania.
  3. Informacje na stronie internetowej i gazetce przedszkolnej.
  4. Sprawozdania z realizacji planów.
Data dodania: 2024-09-22 15:02:54
Data edycji: 2024-09-22 15:15:09
Ilość wyświetleń: 206

"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”

Cytat

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej