81-189 Gdynia
ul. Maciejewicza 9
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
WIERSZ
Jajko”- Jan Brzechwa
Było sobie raz jajko mądrzejsze od kury.
Kura wyłazi ze skóry,
Prosi, błaga, namawia: – Bądź głupsze!
Lecz co można poradzić,
kiedy się ktoś uprze?
Kura martwi się bardzo
i nad jajkiem gdacze,
A ono powiada, że jest kacze.
Kura prosi serdecznie i szczerze:
– Nie trzęś się, bo będziesz nieświeże.
A ono właśnie się trzęsie
I mówi, że jest gęsie.
Kura do niego zwraca się z nauką,
Że jajka łatwo się tłuką,
A ono powiada, że to bajka,
Bo w wapnie trzyma się jajka.
Kura czule namawia:
– Chodź, to cię wysiedzę.
A ono ucieka za miedzę,
Kładzie się na grządkę pustą
I oświadcza, że będzie kapustą.
Kura powiada:
– Nie chodź na ulicę,
Bo zrobią z ciebie jajecznicę.
A jajko na to najbezczelniej:
– Na ulicy nie ma patelni.
Kura mówi:
– Ostrożnie!
To gorąca woda!
A jajko na to:
– Zimna woda!
Szkoda!
Wskoczyło do ukropu
z miną bardzo hardą
I ugotowało się na twardo.
PIOSENKA
Kończy się rok, kolejny krok wykonać czas.
Zamykam drzwi, żeby otworzyć się na świat.
To, co już znam, nowym zastąpi teraz los.
Nie boję się, bo znowu stanie przy mnie ktoś.
ref.
Siłę mam, by wzbić się do góry.
Siłę mam, by patrzeć na chmury.
Siłę mam, by lecieć daleko stąd.
Siłę mam, by wzbić się do góry.
Siłę mam, by patrzeć na chmury.
Siłę mam, by iść czasami pod prąd.
Marzenia w ruch! Spełnię je wszystkie, kiedy chcę.
odliczam już, a gdy usłyszę słowo "start",
rozpędzę się, bo wiem, że czeka na mnie świat!
ref. Siłę mam .…
Zajęcia z języka angielskiego Wiewiórki
Zakres tematyczny |
Sytuacje i funkcje komunikacyjne |
Materiał leksykalny |
Struktury gramatyczne |
Powtórzenie słownictwa oraz wybranych gier i zabaw poznanych w ciągu roku szkolnego
1.06 – 21.06 |
nazywanie przyborów szkolnych i zabawek przypomnienie nazw kolorów używanie pozdrowień utrwalenie nazw owoców i warzyw przeliczanie od 1 do 10 nazywanie członków rodziny rozwijanie rozumienia ze słuchu rozróżnianie i nazywanie warunków atmosferycznych nazywanie kierunków i miejsc, do których można udać się na wycieczkę poznanie czasownika „iść” doskonalenie rozumienia ze słuchu nazywanie wybranych zwierząt wypowiadanie się na temat co potrafimy robić poznanie słownictwa związanego z placem zabaw
|
· przybory szkolne i zabawki · kolory · pozdrowienia · owoce i warzywa · członkowie rodziny · nazywy podstawowych kierunków, wybranych miejsc i zwierząt · nazwywanie zwierząt i ich młodych · opisywanie wyglądu zwierząt · używanie czasownika „iść” |
teacher, friend, pencil, book, crayons, robot, teddy, game, red, yellow, blue, green, orange, purple, pink, brown, black Point to the… Show me the… Time for school. Are you ready? Open your bag. What’s this? What’s your name? Look around. hello, bye-bye, good morning, apple, pear, plum, pumpkin, carrot, leaf, pencil, book, crayons, robot, one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten It’s for you. Thank you. What’s this? What’s wrong? Show me… mum, dad, grandma, grandpa, sister, brother, family, tidy up, help, walk, play, let’s, play, sunny, rainy, windy, cloudy. Look! Who’s this? park, river, forest, go, right, left, fox, squirrel, bird, fish, dog, puppy, cat, kitten, puffin, nestling, to the,…, in the…, look at!, I like…, Listen., Well done! What’s this? Let’s go to the park. ride, jump, run, talk, read, paint, go up, go down, slide, swing, bike, sandpit, in the park, walk, help, play, tidy up, double-decker, Big Ben, the London Eye Look at me!, Play all day!, I can…, What’s this?, Let’s have fun., Let’s go everyone. |
Rozdziały: Me and my bag, Me and my two apples, Me and my family, Me and my trips, Me and my games
"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”
81-189 Gdynia
ul. Maciejewicza 9