WITAMY PO WAKACJACH....ŻYCZYMY SAMYCH WSPANIAŁYCH DOZNAŃ - ZESPÓŁ LEŚNEJ PĘTELKI
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Co nas czeka w czerwcu..

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

 

  • poznamy kontynenty nauczymy się pracować z mapą
  • wyraża ekspresję twórczą podczas prac plastycznych
  • rozwija zdolności manualne
  • utrwali umiejętność kodowania i dekodowania informacji
  • poszerzy wiedzę o dzieciach z różnych stron świata
  • Wdrażać się będzie do przestrzegania reguł zabawy
  • utrwalimy umiejętność czytania krótkich tekstów
  • pozna muzykę innych narodów
  • utrwalimy nazwy dni tygodnia, miesięcy i pór roku
  • poznamy prawa i obowiązki dzieci
  • poszerzymy wiedzę na temat zwierząt egzotycznych
  • rozpoznamy znaki graficzne liczb oraz <,>, =
  • poznamy kierunki świata
  • poszerzymy wiadomości na temat zwierząt morskich
  • będziemy dodawać i odejmować w zakresie 10 i powyżej
  • utrwalimy adres zamieszkania

 

WIERSZ

 Jajko”- Jan Brzechwa

 

Było sobie raz jajko mądrzejsze od kury.

Kura wyłazi ze skóry,

Prosi, błaga, namawia: – Bądź głupsze!

Lecz co można poradzić,

kiedy się ktoś uprze?

Kura martwi się bardzo

i nad jajkiem gdacze,

A ono powiada, że jest kacze.

Kura prosi serdecznie i szczerze:

– Nie trzęś się, bo będziesz nieświeże.

A ono właśnie się trzęsie

I mówi, że jest gęsie.

Kura do niego zwraca się z nauką,

Że jajka łatwo się tłuką,

A ono powiada, że to bajka,

Bo w wapnie trzyma się jajka.

Kura czule namawia:

– Chodź, to cię wysiedzę.

A ono ucieka za miedzę,

Kładzie się na grządkę pustą

I oświadcza, że będzie kapustą.

Kura powiada:

– Nie chodź na ulicę,

Bo zrobią z ciebie jajecznicę.

A jajko na to najbezczelniej:

– Na ulicy nie ma patelni.

Kura mówi:

– Ostrożnie!

To gorąca woda!

A jajko na to:

– Zimna woda!

Szkoda!

Wskoczyło do ukropu

z miną bardzo hardą

I ugotowało się na twardo.

 

 

PIOSENKA

 Kończy się rok, kolejny krok wykonać czas.

Zamykam drzwi, żeby otworzyć się na świat.

To, co już znam, nowym zastąpi teraz los.

Nie boję się, bo znowu stanie przy mnie ktoś.

 

ref.

Siłę mam, by wzbić się do góry.

Siłę mam, by patrzeć na chmury.

Siłę mam, by lecieć daleko stąd.

Siłę mam, by wzbić się do góry.

Siłę mam, by patrzeć na chmury.

Siłę mam, by iść czasami pod prąd.

 

  1. Nie będę sam, przyjaciół mam tuż obok mnie.

Marzenia w ruch! Spełnię je wszystkie, kiedy chcę.

odliczam już, a gdy usłyszę słowo "start",

rozpędzę się, bo wiem, że czeka na mnie świat!

ref. Siłę mam .…

 

 

Zajęcia z języka angielskiego Wiewiórki

 

Zakres tematyczny

Sytuacje i funkcje komunikacyjne

Materiał leksykalny

Struktury gramatyczne

 

Powtórzenie słownictwa oraz wybranych gier i zabaw poznanych w ciągu roku szkolnego

 

1.06 – 21.06

nazywanie przyborów szkolnych i zabawek

przypomnienie nazw kolorów

używanie pozdrowień

utrwalenie nazw owoców i warzyw

przeliczanie od 1 do 10

nazywanie członków rodziny

rozwijanie rozumienia ze słuchu

rozróżnianie i nazywanie warunków atmosferycznych

nazywanie kierunków i miejsc, do których można udać się na wycieczkę

poznanie czasownika „iść”

doskonalenie rozumienia ze słuchu

nazywanie wybranych zwierząt

wypowiadanie się na temat co potrafimy robić

poznanie słownictwa związanego z placem zabaw

 

·         przybory szkolne i zabawki

·         kolory

·         pozdrowienia

·         owoce i warzywa

·         członkowie rodziny

·         nazywy podstawowych kierunków, wybranych miejsc i zwierząt

·         nazwywanie zwierząt i ich młodych

·         opisywanie wyglądu zwierząt

·         używanie czasownika „iść”

teacher, friend, pencil, book, crayons, robot, teddy, game, red, yellow, blue, green, orange, purple, pink, brown, black

Point to the… Show me the… Time for school. Are you ready? Open your bag. What’s this? What’s your name? Look around.

hello, bye-bye, good morning,

apple, pear, plum, pumpkin, carrot, leaf, pencil, book, crayons, robot, one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten

It’s for you. Thank you. What’s this? What’s wrong? Show me…

mum, dad, grandma, grandpa, sister, brother, family, tidy up, help, walk, play, let’s, play, sunny, rainy, windy, cloudy.

Look! Who’s this?

park, river, forest, go, right, left, fox, squirrel, bird, fish, dog, puppy, cat, kitten, puffin, nestling, to the,…, in the…, look at!, I like…, Listen., Well done! What’s this? Let’s go to the park.

ride, jump, run, talk, read, paint, go up, go down, slide, swing, bike, sandpit, in the park, walk, help, play, tidy up, double-decker, Big Ben, the London Eye

Look at me!, Play all day!, I can…, What’s this?, Let’s have fun., Let’s go everyone.

 

Rozdziały: Me and my bag, Me and my two apples, Me and my family, Me and my trips, Me and my games

 

Data dodania: 2024-05-26 16:49:58
Data edycji: 2024-05-26 16:51:20
Ilość wyświetleń: 99

"Przedszkole jest miejscem dobrej zabawy, mądrością, szczęściem, radiością...”

Cytat

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej